1 Ocak 2014

Hayat Zihnin Bir Oyunudur: Hoşgeldin 2014!

           
2014'ün ilk gününden herkese merhaba,
Bu sabah yeni umutlarla uyandık, hayaller kurduk, şansımızın bu sene döneceğine, 2014'te şeytanın bacağını kıracağımıza inancımız tamdı. Bu sabah öğlene doğru açılan gözlerimize dolan güneş herkese yeni şeyleri müjdeliyordu ve biz de ümit ettik daha güzel günler yaşamaya..
Umarım biletinize de büyük ikramiye çıkmıştır!
Herkesin gönlünden geçeni gerçekleştirdiği, mutlu ve sağlıklı bir yıl diliyorum!
Yılın ilk yazısında neye yer versem diye düşünüm. Bitirdiğim kitaplar, yılbaşı yemeği, geçen gün gittiğim tiyatro oyunu gibi bir sürü şey var aslında yazmak istediğim, konular da birikti ama ben bugün size izlediğim çok güzel bir filmden bahsedeyim istedim.
Geçen hafta bir yazımda Jerzy Kosinski'nin "Bir Yerde" kitabından bahsetmiştim. Buradan okuyabilirsiniz.
Zekice yazılmış bu güzel kitabın aynı adla filme çekildiğinden de bahsetmiştim. Film alınıp izlenecekler listeme girdikten bir kaç gün sonra, bir sabah, mucize eseri bir hediye paketine sarılmış şekilde elime geçti. Nasıl oldu ben de anlamadım ama o an dünyanın en mutlu ve en şaşkın insanıydım. Sanki hayatıma sadece bir film değil de başka bir hayat daha girdi! Öyle ilginç bir şeydi ve o akşam hemen izledim tabii ki!
Baş karakterimiz Chance'i Petter Sellers oynuyordu ve kitaptan aldığım keyfi aynı şekilde filmden de aldım. Özellikle müthiş oyunculuğuyla Peter Sellers zaten halihazırda kitapla yakalanmış bir başarıyı beyaz perdeye de taşımayı başarmıştı. Komik kelimesi hafif mi kalır yoksa kendini açık açık gösteren zekaya hakaret mi olur bilmiyorum ama ben filme bayıldım. Chance'in hikayesi malum; Chance orta yaşlı, saf, çocuksu, biraz da zekâ özürlüdür. Bir gün bir limuzin çarpar ve zengin iş adamının karısı Chance’i himayesine alır. Çok nüfuzlu bir işadamı olan Rand, Chance'i aralarında ABD başkanının da olduğu bir çok önemli kişiyle tanıştırır. Olaylar gelişir. Detaylar çok ilginç.
Filmin/kitabın absürd olduğu kadar acıklı da bir hikayesi var bence. Kitabı okumanızı önerdiğim gibi filmi izlemenizi de öneririm. Umarım hayatınızda, filmi size hediye etme inceliğini gösterecek değerli insanlar vardır.
Sevgilerimle!
Bu yazıyı paylaş...
  • Share to Facebook
  • Share to Twitter
  • Share to Google+
  • Email This
  • Pin This
  • Share on Tumblr

4 yorum

  1. bayılıyorum senin böyle film ve kitap paylaşımlarına :)
    ama hala ruh eşimi izleyemedim,masa üstümde kısayol oluşmuş ama izlenememiş durumda :)
    sevgiler

    www.minikmini.blogspot.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah o çok güzel bir film mutlaka izlemelisin, teşekkür ederim tatlı yorumun için:)

      Sil
  2. Harika bir film izlemelisiniz gerçekten.Kurt Seyit ve Şura Dizisi

    YanıtlaSil

 
© Deniz'in Şarkısı
Designed by GeCe
Released under Creative Commons 3.0 CC BY-NC 3.0