27 Ocak 2014

Tavsiye Kanalı ile TAV CAM İstanbul Ziyareti

Merhaba,
Hani iki hafta önce bahsetmiştim, Tavsiye Kanalı ile Tavsiye Melekleri olarak cam fabrikasını ziyaret etmiştik ve keyifli bir gün geçirmiştik. Nihayet anlatmaya fırsat buldum.
Önce tavsiye evinden ve tavsiye kanalından bahsedelim, bilenleriniz mutlaka vardır. Üyeleriyle markaları buluşturan ve deneyim günleriyle keşifleri keyifli hale getiren deneyelim, paylaşalım mottosuyla yola çıkan bir oluşum Tavsiye Kanalı. Deneyimlerini paylaşmak ve tavsiye etmek için Tavsiye Kanalına üye olan Tavsiye Melekleri hem markaların ürünlerini deneme hem de fikir sahibi olup bunları paylaşma imkanı buluyorlar. Ben de o şanslı meleklerden biriyim.

İşte iki hafta önce tavsiye melekleri bir davet aldı. Tavsiye evinde buluşup Tav Cam ve fabrikasına ziyarete gidecektik. Sabah Bostancı’daki Tavsiye Evi’nde buluştuk ve kahvaltımızı sıcak bir ortamda diğer meleklerle birlikte yaptık. Bu arada Tavsiye Evi, Tavsiye Kanalına üye meleklerin buluşma noktası ve çok keyifli etkinliklere ev sahipliği yapıyor. Hem teknolojik olarak çok donanımlı hem de dekorasyonuyla çok şirin bir ev burası. Hafele, Vitra, Evmanya, Panasonic gibi önemli markaların sponsorluğunda hem çok kullanışlı hem çok şık bir ev halini almış ve biz melekleri etkinlik günlerinde çok güzel bir şekilde ağırlıyor. Bir kaç fotoğrafla paylaşmak istedim. Siz de www.taviyekanali.com adresinden ulaşabilirsiniz. Tavsiye evinin oldukça şık avizeleri de Tav Cam'dan, özellikle rengi ve dizaynına bayılmıştım.
 
 
Keyifli sohbetimizin ardından Sultangazi Avizeciler Sitesi’ndeki Tav Cam’a gitmek üzere yola çıktık. Bizi Tav Cam çalışanları ve firmanın sahibi Mustafa Bey çok sıcak bir şekilde karşıladılar. Tanıştık ve öncelikle sektördeki faaliyetleri hakkında bilgi aldık. Daha sonra showroomları gezdik. Resimlerden de anlaşılacağı üzere çok güzel ve oldukça fazla emek işi olan ürünler var. Yapılan bir çok ürünün tek olduğunu ve elde yapıldığını öğrendim. Gördüğüm avize ve vazoların bu bakımdan ne kadar değerli olduğunu da söylemeden geçmeyelim. Bazı ürünler gerçekten tasarım harikasıydı. Bu arada Mustafa Bey cam işine aşkla bağlı ve bu konuda vizyonunu geliştirmiş bir emektar. İşine olan tutkusunu hayranlıkla karşıladım.
 
Sohbetimizi ve kısa turumuzu tamamladıktan sonra sıra camocağı kısmına gitmeye geldi. İlk defa böyle bir şey deneyeceğim için çok heyecanlıydım. Camla yapılan o kadar güzel şeyler gördüm ki ben de yapmak için sabırsızlandım.
Cam ocağı bir çok işçinin seri şekilde çalıştığı, oldukça dinamik ve sıcak(!) bir yer. Mustafa Bey ve çalışanları her birimizle tek tek ilgilenerek camı nasıl şekillendireceğimiz, nasıl üfleyeceğimiz ve sonrasında neler olacağı ile ilgili bilgiler vererek bize camla neler yapılabileceğini anlattılar. Oldukça zahmetli ama keyifli bir iş olduğunu söylemeliyim. Biz de elimizden geldiğince cam şekillendirme yapmaya çalıştık.
 
Yaptığımız işleri daha sonra almak üzere fırına teslim ettikten sonra tekrar Mustafa Bey ile sohbetimize döndük. Camın geçtiği evreler, ocakta nasıl bir çalışma yürütüldüğü gibi bilgileri öğrendik. Ancak kendi adıma öğrendiğim şey, camın bir aşk işi olduğu ve yaratıcılığa açık bir yanı olduğu. Özellikle renk, desen ve biraz hayal gücüyle ortaya çok güzel şeyler çıkıyormuş. Cama merak duyan herkesin bu keyifli uğraşla en az bir kere buluşmasını tavsiye ediyorum. Kimbilir hobi olarak başlayıp mesleğe bile dönüştürebilirsiniz. Cam ile yapılabileceklerin sınırı yok. Tav Cam hakkında daha detaylı bilgiye www.tavcam.com adresinden ulaşabilirsiniz.
 
Bu yaz İtalya’daki Murano adasına yaptığım seyahatte camla neler yapılabileceğini görüp hayran kalmıştım. Bu etkinlik bana bu sebeple daha bir keyif verdi. Başta bizi bu güzel etkinliğe davet eden Tavsiye Kanalı’na, sonra bizi oldukça konuksever bir şekilde ağırlayan Tav Cam İstanbul’un kurucusu Mustafa Bey ve güler yüzlü çalışanlarına çok teşekkür ediyorum. Ayrıca büyük bir incelik göstererek çok şık hediyeler hazırlamışlardı, ayrıca teşekkürlerimi iletiyorum. Umarım tekrar keyifli bir sohbette bir araya geliriz.
 
İşte bu da benim şaheserim :)
Sevgilerimle!
 


 
Bu yazıyı paylaş...
  • Share to Facebook
  • Share to Twitter
  • Share to Google+
  • Email This
  • Pin This
  • Share on Tumblr

16 yorum

  1. Resimlerle beraber harika bir yazı olmuş:) Çok güzel bir etkinlikti kesinlikle!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de çok keyif aldım, her şey için tekrar teşekkürler!

      Sil
  2. ya deniiiiz ben de tavsiye meleğiyim ama yalnız gitmek istemediğim için hiçbir etkinliklerine gitmedim henüz :( bir dahakine birlikte gidelim mi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Elbette gideriz, ben hafta sonu olan etkinliklere katılmaya çalışıyorum, bir dahaki sefere haberleşiriz :)

      Sil
    2. Etkinliklerimize bekliyoruz Esra Hanım:)

      Sil
    3. Süper olur :) Ben de haftaiçi çalışıyorum zaten :) Haberleşelim bir dahakine.

      Sil
  3. Tavsiye Evi ekibi olarak çok keyif aldık:) Çok güzel anlatmışsın.. Başka etkinliklerde görüşmek üzere:)

    YanıtlaSil
  4. Teşekkür ederim, en kısa zamanda görüşmek üzere!

    YanıtlaSil
  5. çok güzel bir etkinlik olmuş,ruhu dinlendirici olmuştur mutlaka
    ben de üye olmuştum tavsiye meleği diye ama bana hiç ürün vs.gelmedi ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Üründen ziyade etkinliklere yoğunlaştılar sanıyorum ki bence daha güzel :)

      Sil
    2. evet,böylesi daha güzel olmalı,keşke ben de katılabilsem,sadece pazar günlerim boş,zaten bu yüzden sosyal olamıyorum :( ama senin adına sevindim,vazo şahane olmuş,ellerine sağlık :)

      Sil
  6. Çok teşekkür ederim, bloğuma hoşgeldiniz!

    YanıtlaSil
  7. Çok hoş bir deneyim ve çok güzel kaleme dökmüşsün her zaman ki gibi yüreğine sağlık ...

    YanıtlaSil

 
© Deniz'in Şarkısı
Designed by GeCe
Released under Creative Commons 3.0 CC BY-NC 3.0