1 Şubat 2014

Şaşırtıcı Bir Kitap: Harry Q. Davasının Ardındaki Gerçek


"Marcus, birini ne kadar sevdiğinizi anlamak için tek bir yol olduğunu biliyor musunuz?"
"Hayır."
"Onu kaybetmek."
Fransız yazar Joel Dicker’ın Can Yayınları’ndan çıkan “Harry Q. Davasının Ardındaki Gerçek” isimli kitabının en can alıcı diyaloğu ile yazıma başlayayım dedim.

Bir kitapçıda gezerken görüp alır mıydım aslında emin değilim, çünkü yazarı tanımıyordum ama Hürriyet Bumerang’a bir kere daha böyle güzel bir kitap hediye ettikleri için teşekkür etmeliyim. Kitabı nihayet bu hafta içinde bitirebildim. Nihayet diyorum ama buradan kitabın zor bittiği gibi sonuca varılmasın, tamamen zaman yokluğundan elimde süründü, yaklaşık 700 sayfa olan bu kitabı bir ay gibi bir sürede bitirdim. Oldukça sürükleyici ve merak uyandıran bir kitaptı.

Kitabın konusu, genç ve tecrübesiz bir yazar olan Harry Quebert’in kendinden yaşça çok küçük Nola’ya duyduğu aşk. Ancak bu sadece bir aşk romanı değil. İçinde cinayet de var. Bu yönüyle biraz polisiye. Aynı zamanda Harry Quebert’in yakın dostu ve öğrencisi Marcus’un yazıyla ve edebiyat dünyasıyla olan ilişkisine de tanık oluyoruz. İçiçe geçmiş ilişkilerin anlatıldığı kitabın sonu ise kitabın başarısına hak vermemize yetecek derecede şaşırtıcı. Gerçekten de güzel ve sürükleyici bir kitap. Zaten uluslararası çoksatar ünvanını bile almış.
Yazarı Joel Dicker ise çok genç. Henüz 1985 doğumlu. Bu yaşında yakaladığı başarı ve sahip olduğu önemli ödüller gerçekten takdire değer.

Kitabı okumanızı öneririm. Herkese mutlu hafta sonları!
Bu yazıyı paylaş...
  • Share to Facebook
  • Share to Twitter
  • Share to Google+
  • Email This
  • Pin This
  • Share on Tumblr

6 yorum

  1. o kadar okumam gereken kitap var ki,listeme aldım bunu da,ama paylaşımlarına güveniyorum :)
    güzel bir hafta sonu diliyorum

    YanıtlaSil
  2. Cümle kesinlikle tam bir can alici:) merak ettim, mutlu pazar diliyorum sevgiler,

    YanıtlaSil
  3. Çok kitap okurum ama yazarı yeni duydum.Merak ettim doğrusu... En kısa zamanda okuyacağım. Bloğunuzu çok beğendim. Artık ben de takipçinizim. Benim bloğuma da beklerim. Sevgiler... :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim, hoşgeldiniz:)
      Umarım kitabı beğenirsiniz, sevgilerimle:)

      Sil

 
© Deniz'in Şarkısı
Designed by GeCe
Released under Creative Commons 3.0 CC BY-NC 3.0