10 Şubat 2014

Beyoğlu'nun En Güzel Abisi: Komiser Nevzat


Ahmet Ümit’in son kitabı "Beyoğlu'nun En Güzel Abisi" her polisiye sever gibi beni de heyecanlandırmıştı. Bu yüzden elimdeki kitabı bir an önce okuyup bu kitaba başlamak istiyordum. Kitabı bu hafta bitirdim. Baş karakter artık Ahmet Ümit’le özdeşleşen Nevzat Başkomiser. Kitabın ana konusu Tarlabaşı’ndaki kentsel dönüşüm. Bu temele oturtulan diğer konular da 6-7 Eylül olayları, mafya babaları, gezi olayları ve esrarengiz bir cinayet.
Cinayet izi sürdüğü için kolay okunan ve akıcı bir kitaptı, bu tür kitaplardan da beklenen bu ancak evet ancaklara gelirsek ben kitabı çok fazla didaktik ve mesaj kaygılı buldum. Yani o Beyoğlu’nun tadını, dokusunu, ermenilerin yaşadıklarını, gezi olaylarını biraz daha kaygısız anlatsaymış yazarımız, çok daha güzel olacakmış.
Ne bileyim sonuçta Ahmet Ümit bu, kolay da eleştirilmez, zaten kaç polisiye yazarımız var ki, dilim de varmıyor olmamış demeye, sanki biraz tatsız olmuş gibi. Bir yandan cinayet, bir yandan ermeni olayları, gezi olayları, çok mu karışmış ne. Hele bir de mesajlar falan. Oysa gezi ruhu daha güzel anlatılabilirdi, o ağaçların fısıltıları biraz havada kalmış. Sonra bazı karakterleri oturtamıyorsunuz mesela, tinerci gençlerin halleri bir tuhaf, bazı diyaloglar anlamsız sanki, bazı kelimeler çok tuhaftı, süt hırası mesela, gözüme batıp durdu.
Ama cinayet ve çözümü güzeldi. Bu ayrıntıya giremiyorum tabi, kitabın olan tadı da kaçmasın. Ahmet Ümit severler elbette alıp okusunlar ancak ben bir Beyoğlu Rapsodisi’nden, Aşk Köpekliktir’de sonra bu kitabın içinde kendini anlatan abi’yi pek sevemedim. Belki de bir sürü olayı bir cinayetle birlikte anlatmak işleri biraz karıştırmıştır.
Asıl takıldığım konu Ahmet Ümit’in vermek istediği mesajları karakterlerin ağzına güzel oturtamıyor olmasıydı. Kitapta zaman zaman bir mafya babasından ya da tinerciden beklenmeyecek sözler duyuyorsunuz, bu da ister istemez insanın dikkatini dağıtıyor.
Kısaca, emek var saygım sonsuz, on üzerinden yedi diyorum, selam ediyorum.
Bu yazıyı paylaş...
  • Share to Facebook
  • Share to Twitter
  • Share to Google+
  • Email This
  • Pin This
  • Share on Tumblr

8 yorum

  1. Aşk köpekliktiri çok saçma bulmuştum ,beklentim fazlaydı beklentimi karşılamadı. bir iki hikaye hariç gerisi hiç hoşuma gitmemişti :(

    YanıtlaSil
  2. Kitabı okuyandan hep aynı yorumu duyuyorum, çok seviyorum ben Ahmet Ümit'i...Dün İstanbul Hatırasını bitirdim.Bir de ben okuyum bakıyım ;))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de çok seviyorum ama bu kitapta içime sinmeyen bir şeyler vardı, umarım siz beğenirsiniz:)

      Sil
  3. Ben Ahmet Ümit'ten sadece Bab-ı Esrar'ı okumuştum, bahsettiğiniz kitaplarını da sıraya aldım. Yorumlayış tarzınız çok hoşuma gitti, bende okuyup paylaşacağım yorumlarımı :) http://fraisebrownie.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim, merakla bekliyorum yorumlarınızı, sevgiler:)

      Sil
  4. Okunmayan bir kitabı yada izlenmeyen bir filmi yorumlamak doğru değil aslında bana kalırsa ama önceleri sıkı bir Ahmet Ümit okuru olduğum için, okumasam da bu kitap hakkında biraz konuşacağım kendimi tutamayıp:)
    Dediğim gibi, kitabı okumadım ama kitapçılarda şöyle bir göz atmışlığım, sözlük camialarında yorumları okumuşluğum var. Ve vardığım izlenim sizinkiyle çok örtüşüyor. Çok mesaj kaygılı bir kitap gibi algıladım.
    Lakin tek bir kitap ile kendisini eleştirmek istemem. Ahmet Ümit'in konuşmacı olarak katıldığı bir sempozyumda kendisini dinleme fırsatı buldum. Şunu söyleyebilirim ki "kafa adam" tanımlaması kendisi için gayet geçerlidir:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahmet Ümit'i ben de seviyorum elbette ancak okuduğum tüm kitapları da yorumladığım için yer verdim. Zaten Ahmet Ümit sevenler okusun diye de özellikle belirttim. Kitapla ilgili yorumlara ben de bakmıştım, gerçekten bir çoğu bu mesaj kaygısından ve karakter diyalog uyumsuzluğundan bahsetmiş, neyse artık bir dahaki kitabını bekleyeceğiz :) Yorumunuz için teşekkürler, Sevgilerimle.

      Sil

 
© Deniz'in Şarkısı
Designed by GeCe
Released under Creative Commons 3.0 CC BY-NC 3.0