19 Şubat 2014

Boyalı Kuş



Bu kitabı anlatmak kolay değil. Önce kitabın arkasında yazan bir kaç cümleyi paylaşayım;
"II. Dünya Savaşı sırasında ailesi tarafından güvenliği için uzak bir köye gönderilen bir çocuğun oradan oraya savruluşunun sinirleri hırpalayan hikayesi olan Boyalı Kuş, dehşetle vahşetin, masumiyetle sevginin yakınlığını irdeleyen şaheserdir."
Kitap, insanlığın en uç noktalarında yaşanabilecekleri bir çocuğun gözünden anlatıyor. Şaheser demekle kesinlikle abartmış olmuyorlar. Bir çok kişiden etkileyici olduğunu duymuştum ancak bu kadar içten bir anlatımla insan ruhunun, zaaflarının, uçlarının ve zaman zaman vahşetin açığa vurulabileceğini tahmin edemezdim. Son yılların en etkileyici romanlarından biri kabul edilen "Boyalı Kuş" Jerzy Kosinski'yi edebiyat dünyasında önemli bir isim haline getirmiş. Bu ünü kesinlikle hakettiğini düşünüyorum. Daha önce "Bir Yerde"yi yazmıştım ve hem kitaptan hem de filmden çok hoşlandığımı söylemiştim.

Boyalı Kuş beğenmenin ya da etkilenmenin daha ötesinde başka sözcüklerle nitelenmeyi hakkediyor. Yahudiler'in savaş zamanında yaşadığı vahşeti de konu aldığı için aslında siyasi de bir yanı olan kitapta, yazarın kitap nedeniyle yaşadığı sıkıntılar ve uğradığı saldırılar da Kosinski'nin kendi ağzından anlatılıyor. 
Eğer hayatınızda hep hatırlayacağınız bir roman okumak istiyorsanız bu "Boyalı Kuş" olmalı. Jerzy Kosinski'ye olan hayranlığım bir kez daha katlandı. Mutlaka okuyunuz!

Not: Fotoğrafta görülen bizim kuş Limon. Kitabı birlikte okurken o da bazı bölümlerde dehşete kapıldı.
Bu yazıyı paylaş...
  • Share to Facebook
  • Share to Twitter
  • Share to Google+
  • Email This
  • Pin This
  • Share on Tumblr

8 yorum

  1. ayyy benimde 7 Şubatta Limon kuşum öldü görünce tuhaf oldum yazıyı okuyamadım :(

    YanıtlaSil
  2. çok sinir bozucu ama son derece mükemmel yazılmış bir kitaptır..

    YanıtlaSil
  3. kesinlikle hayatımda hep hatırlayacağım bir roman olarak kalacaktır; sonunu nasıl getirebildim hiç bilmiyorum....

    YanıtlaSil
  4. İnanılmaz merakımı tetikledi... Elimdekiler bitince ilk sırada olacak...

    YanıtlaSil

 
© Deniz'in Şarkısı
Designed by GeCe
Released under Creative Commons 3.0 CC BY-NC 3.0