27 Mayıs 2014

Gurme Bloggerlar P.F.Chang's'ta Buluştu!


Bu hafta, Çin Mutfağı deyince ilk akla gelen mekanlardan olan P.F.Chang's China Bistro'da buluştuk. Bu keyifli akşamla ilgili anlatacaklarım var. Ayrıca sosyal medyada yaptığım paylaşımlardan sonra Çin Mutfağı ile ilgili gelen bazı soruları da yanıtlamış olurum.

Kendimden biliyorum, biz Türkler diğer ülke mutfaklarına biraz mesafeliyiz. Özellikle Uzakdoğu/Asya mutfağından çekiniyoruz. Ne yenir, nasıl yenir bir sürü soru oluyor aklımızda. Ben son zamanlarda dünya mutfağını keşfetme çabasındayım, ön yargılarımı aşmayı ve farklı tatlar denemeyi öğreniyorum. Tam da bu dönemde P.F.Chang's'ı keşfetmek büyük şans oldu.


Etiler Nispetiye Caddesi üzerinde, kapısındaki ihtişamlı atlarla sizi karşılayan bir mekan P.F.Chang's. Amerikalı tarzını korurken Çin mutfağından tatları, hem sofistike hem modern bir mekanda sunan bir marka. 1993 yılında Amerika'dan başlayarak dünyaya yayılan hizmet anlayışıyla nihayet Türkiye'ye de geldi ve bizi Çin Mutfağının farklı tatlarıyla buluşturdu. Restoran ve bistro olarak konuklarını ağırlıyor. Bu karma tarzıyla yemeğinizi yedikten sonra içkinizi yudumlayarak keyifli sohbetlerinize tüm gece devam edebiliyorsunuz. Öyle hadi yiyip kalkalım gibi bir durum olmuyor. Bu arada tatlar dünyadaki diğer restoranlarda sunulanların aynısı. Yani tatların ve kalitenin bir standardı var.

Etkinlikte güler yüzleri ve konukseverlikleri ile tüm çalışanlar hayranlığımızı kazandı. Bizler için özel hazırlanan ikramların nasıl hazırlandığını da öğrenme şansımız oldu. Açılışı kokteyllerle yaptık. Ananas ve narın bir içecek ve özellikle kokteyl olarak tadı harikaydı. Alışık olduğumuz kokteyllerde kullanılan içkilerin kalitesinden farklı olarak tüm kokteyllerde birinci sınıf kalite kullanıldığını da özellikle ekleyelim.


Başlangıçlarda Dynamite Shrimp, Dumplings Vegetable ve Crispy Green Beans Vardı. Herhalde Dynamite Shrimp'in methini duymayan yoktur. Sadece İstanbul şubesinde yılda 3 ton tüketildiğini duyduğumda yanlış anladım sanmıştım ama doğruymuş. Kesinlikle bağımlılık yapan muhteşem bir tat. Karides, acılı baharatlı soslarla harmanlanıp paneleniyor ve taze soğan ile servis ediliyor.



Dumplings Vegetable ise hem buharda hem tavada pişiriliyor, içinde taze sebzeler var. Crispy Green Beans ise taze yeşil fasulyelerin özel soslarla kızartılması sonucu elde ediliyor. Hepsi çok özel tatlar. Çin Mutfağında sebzenin önemi büyük.

Harika bir başlangıç yaptıktan sonra yine çok hoş sunumlarla ana yemeklere geçtik. Özel menümüzde Orange Peel Beef, Chang's Spicy Chicken, Lo Mein ve Shrimp with Candied Walnuts vardı. P.F.Chang's'ta porsiyonlar çok büyük, bu nedenle yemekleri ortaya alıp 2-3 kişi ortak yemek mümkün. Bu sayede her şeyin tadına bakabiliyorsunuz. Bu uygulamada Çin Mutfağının çeşit geleneği etkili olmalı.

Ana yemeklerden de kısaca bahsetmek isterim. Orange Peel Beef, ince dilinmiş dana etinin wok'ta portakal kabuklarıyla pişirilmesi ile elde ediliyor. Chang's Spicy Chicken, çok leziz tavuk parçaları. Baharat ve narenciye ile harmanlanmış bir yemek. Şefimiz bu tavuk parçalarının standart ölçülerde kesilerek mutfaktaki farklı istasyonlarda işlemden geçtiğini anlattı. Zaten bu lezzeti ancak bu kadar özenli bir çalışmayla elde edebilirsiniz. Muhteşem. Ve işte benim iki favorim. Noodle sever biri olarak Lo Mein'e bayıldım. Shrimp with Candied Walnuts için ise sadece MUHTEŞEM diyorum. Karides, şekerlenmiş ceviz ve özel sosu ile mükemmel bir uyum yakalamıştı ve elma bu tadı dengeliyordu. Ana yemeğe geleneksel olarak pirinç eşlik etti.

Tatlı konusunda ise şanslısınız. Çünkü Çin Mutfağı'nın tatlısı nasıl olur, damak tadımıza uyar mı diye düşünmenize gerek yok. Hem alıştığımız hem de lezzetli seçenekler sunuluyor. Tiramisu bunlardan biri. Ama benim favorim muzlu tatlıları çok seven biri olarak Banana Spring Rolls'tu. Yemekten sonra içtiğimiz portakal çayını da çok sevdim.

Bu arada Çin Mutfağı'nun tatlarını denemek isteyenler ve öğle yemeği için farklı bir alternatif arayanlara özel öğle yemeği menüsü hazırlanmış. Çorba, Ana Yemek (Et, tavuk veya balık) ve soft içeceklerden oluşan menü 35 TL. Ayrıca eğlenceli çocuk menüleri (minik chopsticklere bayıldım) ile çocuklar için de çok güzel alternatifler var. Çin Restoranında çocuk ne yer diye endişelenmiyorsunuz.

Kısacası ben P.F.Chang's China Bistro'ya bayıldım. Lezzet, farklılık ve kalite bir arada. En kısa zamanda tekrar konukları olacağım. "Burada olmanızdan dolayı çok mutluyuz ve tekrar buraya gelmeyi istemeniz için elimizden gelen her şeyi yapacağız" mottosunu benimsemişler. Ben mesajı çok samimi buldum. Zaten karşılamadan uğurlamaya kadar inanılmaz bir güleryüz ve ilgi var. Muhteşem lezzetler de cabası.

Bu arada Gurme Bloggerlar olarak katıldığımız etkinlikte hep yemek yemişiz gibi anlattım ama keyifli sohbetler ve paylaşımlar yaptık. P.F.Chang's'ı ve Çin Mutfağı'nı merak edenler katılan diğer blogger arkadaşlarımın paylaşımlarını ve bloglarını ziyaret etmek isterlerse aşağıdaki linklerden ulaşabilirler;


Etkinliğin Instagramdaki paylaşımları içinse #gurmeloggers hashtagimize göz atmanızı tavsiye ederim.
Bu güzel etkinlikte bizi bir araya getiren Sevgili Cem'e, Strateji Parkı ekibinden Nahide Hanım ve Sebahat Hanım'a, P.F.Chang's'ın misafirperver ekibine ve Fatoş Hanım'a teşekkürler.

Bu yazıyı paylaş...
  • Share to Facebook
  • Share to Twitter
  • Share to Google+
  • Email This
  • Pin This
  • Share on Tumblr

6 yorum

  1. Afiyet olsun. Senin yediklerini görünce börtü böcek olmadığı için güzel gözüküyor .

    YanıtlaSil
  2. Teşekkürler. Hiç öyle düşünüldüğü gibi bir menü yok. Damak tadımıza ve mutfağımıza çok uygun çok leziz, denemenizi tavsiye ederim :)

    YanıtlaSil
  3. Çok güzel özetlemişsin Deniz, eline sağlık. Tanıştığımıza da ayrıca çok memnun oldum :)

    YanıtlaSil
  4. Çok teşekkür ederim, ben de çok memnun oldum :)

    YanıtlaSil
  5. Klavyenize sağlık Deniz Hanım, ülkemizde uzakdoğu mutfağına olan ön yargı yıkılacak umarım yavaş yavaş :-)

    YanıtlaSil

 
© Deniz'in Şarkısı
Designed by GeCe
Released under Creative Commons 3.0 CC BY-NC 3.0