8 Haziran 2014

Chef Mezze:Boğaz'da Balık Ziyafeti

 
Bu hafta Mekanist, guru bloggerları biraraya getirdi. Mekanımız Kuruçeşme Sortie içinde yeni açılan Chef Mezze idi.
Gazi ve Bilal Ateş kardeşlerin balıkçı açma hayali nihayet hayata geçmiş ve Chef Mezze doğmuş. Sektördeki tecrübelerini artık kendi mekanları için konuşturuyorlar. Konuşturuyorlar diyorum çünkü baştan söylemek gerekir, mezeler olmak üzere tattığım her şey lezzet olarak beklediğimin üzerindeydi. Elbette konumundan dolayı belli bir kalite beklentisi içindeydim ancak lezzeti her yerde her zaman yakalamak mümkün olmuyor. Hele de konu meze ve balıksa.
 
 
Biraz da dekorasyondan bahsetmek istiyorum. Çünkü bayıldım. Diğer koyu renk dekorlu restoranların arasında mavi beyaz ağırlıklı konseptiyle hemen göze çarpıyor. Çok şık ve sempatik bir hava yaratılmış. Rahat ve hoş bir atmosfer var. Zaten manzarasını anlatmaya gerek bile yok.
Şef kardeşler her şeyle bizzat ilgileniyorlar. Çok mütevazi ve ilgililer. Tüm çalışanlar da öyle.
 
Gelelim neler tattığımıza. Önce şunu belirtmeliyim, hiç abartmadan söylüyorum şu ana kadar tattığım aromalı ve meyveli kategorisinde en iyi şarapları Chef Mezze'de içtim. İçimi kolay ve mükemmel tatları vardı. Vişne de keza öyle ama en çok Karadut Şarabı'nı sevdim. Kendi yapımları olan bu şaraplar gerçekten muhteşemdi.
Mezeleri anlatmak hiç kolay değil. Çünkü Ege'den ve Orta Doğu'dan çok fazla çeşit var ve hepsi birbirinden orijinal tatlar.
Ispanak köpoğlu, Ermeni pilaki, patlıcan ezmesi, chili biberli atom. Çok özel lezzetler.
 
 
Başlangıçlarda bir fener balığı tempura şovu vardı ki muhteşem. Buharların arasında çok şık bir şekilde servis ediliyor. Zira karides ve ahtapot da çok lezzetliydi. Hele benim gibi ahtapot  hastasıysanız ahtapot söğüşüne bayılırsınız. Balık kokoreçse meşhurmuş zaten, gerçekten de çok lezzetliydi. Paellalı toplar, risotto ve fas böreği ise diğer farklı tatlardan.
 
 
Tüm bunların yanında özellikle ana yemeğimizden bahsetmek istiyorum. Şefimiz bizim için levrek seçmişti. Masadaki hemen herkesin gecedeki favorisi işte bu deniz levreği oldu. Nasıl marine edildi, nasıl pişirildi de bu lezzeti yakaladı gerçekten bilmiyorum. Tek kelimeyle Muhteşemdi. Bu tada kadeh kaldırdık :)
Tatlı için alternatifiniz çok. Baklava, revani gibi geleneksel tatlıların yanında cheesecake, kaymaklı incir, profiterol, ilk kez tattığım kireçte kabak tatlısı var. Benim favorimse kesinlikle çilekli mascarpone oldu.
 
 
Gecenin sonunda bar şefi Alen Yunus'un çilekli marshmallowlu maytaplı şovu görülmeye değerdi. Özetle her şey harikaydı! Eğer iyi balık ve iyi mezeyi kaliteli ve denize nazır bir mekanda yemek istiyorsanız alternatifleriniz arasında mutlaka olmalı Chef Mezze.
Bizi bu güzel mekanda tüm içtenlikleriyle ağırlayan Gazi ve Bilal Bey'e, Eray Bey'e ve ilgilerini eksik etmeyen Chef Mezze personeline teşekkürler!
 
 
 
Bu yazıyı paylaş...
  • Share to Facebook
  • Share to Twitter
  • Share to Google+
  • Email This
  • Pin This
  • Share on Tumblr

2 yorum

  1. Müthiş bir mekan müthiş bir anlatış en yakın zamanda gidip denemeliyim! Ellerine sağlık Deniz'cim...

    YanıtlaSil
  2. Teşekkür ederim sen de mutlaka seversin tavsiye ederim:)

    YanıtlaSil

 
© Deniz'in Şarkısı
Designed by GeCe
Released under Creative Commons 3.0 CC BY-NC 3.0