22 Haziran 2014

Divan Brasseri'de Keyifli Bir Akşam

 
Geçtiğimiz hafta Mekanist'in davetlisi olarak Beyoğlu'ndaki Divan Brasserie'deydik. İstiklal Caddesi Tom Tom Sokak'taki Merkezhan'ın üst katında (Koç Pera by Divan) bulunan mekanın harika bir manzarası var. Tüm yarımada ayağınızın altında. Panaromik manzara akşam daha da muhteşem oluyor.
 
Divan isminin, otelleri dışındaki bağımsız restoranlarında aynı kaliteyi ve zerafeti sürdürdüklerini görmek çok güzel. Zerafet sözcüğünü özellikle seçtim çünkü büyükbabamın uzun seneler Elmadağ'daki Divan Oteli'nde çalışması nedeniyle ailede otele duyulan özel bir sevgi var. Müşteriye yaklaşımını ve tarzını biraz daha içeriden bildiğim bir mekanı ziyaret etmek bu nedenle beni daha çok mutlu etti.
 
Harika manzara eşliğindeki tadım etkinliğimizin başlangıçlarında Ahtapot Carpaccio, Bruschetta, Karides Kokteyl, Füme Bonfile, Nisuaz ve Buratta Peyniri vardı. Ben dahil masadaki hemen herkes Bruschetta'ya bayıldı. Şefimiz masamızı ziyaret ettiğinde herkes  Bruschetta tarifini almaya çalıştı :) Ahtapot seven biri olarak diğer favorimse Carpaccio oldu. İlk defa yediğim Buratta peynirini de sevdim. Karides ve Avakadonun uyumu ise harikaydı. Kısacası deniz ürünleri ağırlıklı başlangıç menüsünü çok tuttum.
 
 
 
Ana yemek sunumunda ise bir Divan klasiği Şnitzel Tavuk, Calamarata, Pizza Calzone, Mercan Balığı ve Ağır Ateşte Dana Kürek vardı. Yine herkesin favorisi muhteşem etiyle ve lezzetiyle  Ağır Ateşte Dana Kürek oldu. Et o kadar güzel dinlendirilmiş ve hazırlanmıştı ki neredeyse bıçak kullanmadan kesilip ağızda dağılıyordu. Hani lokum dediğimiz cinsten. Hepimiz tek kelimeyle muhteşem bulduk. Makarna  ve deniz ürünleri aşığı biri olarak Calamarata'ya bayıldığımı da ayrıca söylemeliyim.
 
 
Gelelim en tehlikeli kısma, tatlılara! Tadım etkinliklerinde ve arkadaşlarımla dışarı çıktığımda her seferinde (sözde!) şekeri bırakmış oluyorum ama tatlı yemekten de geri duramıyorum. Fakat bu sefer gerçekten her tatlıdan ufak ufak yedim, abartmadan.
 
Tatlı menüsünden Rokoko, Cheesecake ve Trileçe'nin tadına baktım. Trileçe (Arnavut tatlısı) anlaşıldı ki hafif olması özelliğiyle yazın favorisi olacak, zira benim şimdiden favorim oldu. Rokoko tatlısını zaten severdim, Divan'ın Rokoko'sunu da çok beğendim. Oldukça hafif bu iki tatlı dondurmayla birlikte yazı hafif geçirmek için ideal.
 
 
Yine tadı damağımızda kalan etkinliklerden biri oldu. Keyifli sohbet, enfes tatlar ve Divan'ın kalitesi muhteşem manzarayla birleşince nasıl olmasın ki! Divan Brasserie'ye ve Mekanist'e, mutfakta ve serviste emeği geçen herkese ayrıca bizimle yakından ilgilenen Sevgili Seçil Hanım'a çok teşekkürler..
Bu yazıyı paylaş...
  • Share to Facebook
  • Share to Twitter
  • Share to Google+
  • Email This
  • Pin This
  • Share on Tumblr

2 yorum

  1. En son Roma'da yemiştim Bruschettayı. Madem herkes bayıldı , burda da bi denemeli. Çok güzel bir etkinlik olmuşş:)
    Sevgiler Deniz'ciğim...

    YanıtlaSil

 
© Deniz'in Şarkısı
Designed by GeCe
Released under Creative Commons 3.0 CC BY-NC 3.0