24 Haziran 2014

Suşi Zamanı

Japon mutfağının en bilinen yemeği nedir diye sorsam sanırım alacağım yanıt büyük çoğunlukla Suşi olur. Benim gibi seveni ve bağımlısı olan kadar hoşlanmayanı da var elbette.
Peki Suşi nedir? Genel bir tarif yapmak gerekirse, şeker ve pirinç sirkesi ile tatlandırılarak haşlanmış pirincin içine ya da üstüne deniz ürünleri veya sebze konarak hazırlanan bir yemek. Türkiye'de herkesin aklında çiğ balık olarak kalmışsa da olay o kadar basit değil. Bu arada ben gerçekten suşiye bayılırım. Ne yazık ki evime yakın bi suşici yok ve bundan dolayı çok mutsuzum.
Daha önce Gurme Bloggerler olarak ziyaret ettiğimiz ve pek memnun kaldığımız P.F.Changs, bir suşi menüsü hazırlamış. Yine nezaket göstererek bizi "Sushi a la P.F.Chang's" menüsünü deneyimlemeye davet ettiler.
Keyifli akşamımız P.F.Changs'in giriş katında bulunan geniş barında başladı. Kokteyllerimizi ve içkilerimizi aldık. Kokteyllerimizin yanına çerez olarak edamame geldi. Bir tür soya fasulyesi. Ben bayılıyorum ve insan yemeye başlayınca devamı geliyor. Sonra da tempuralarımız geldi. Ben tempurayı hep mücvere benzetmişimdir. Patlıcan, havuç ve kabaktan yapılıyor. Bildiğimiz kızartma.
Daha sonra bizim için hazırlanan masamıza geçtik. Oldukça kalabalıktık. Masalardaki yerimiz blog isimlerimizle ayrılmıştı ve herkes için o akşam sunulacak lezzetlere ait menü, broşür ve gerekli her şey konmuştu. Ben P.F.Chang'sin bloggerlar ve özel tadımlar için yaptığı özenli hazırlığı seviyorum. Bence iyi yönetilen bir PR ve Pazarlama kolu var. Bunun için Fatoş Hanım'ı ve Strateji Parkı'nı kutlamak gerek. Yalnız o akşam sanıyorum kalabalık olduğumuz için serviste bir takım aksaklıklar oldu.
Bu arada biz blog yazarları da boş durmuyoruz görüldüğü gibi, hem tadıyor hem de paylaşım yapıyoruz :)

Gelelim neler tattığımıza. Önce saşimiler geldi. Saşimi (sashimi) ince dilimler halinde kesilmiş bildiğiniz çiğ balık. Menümüzde ton balığı, somon ve levrek vardı. Soyalı narenciye sosu, yeşil soğan, limon ve acı biber sosu ile servis edildiler. Direk çiğ balık yemek isterim, pirince gerek yok diyenler saşimi tercih edebilirler.

Nigirizuşi (Nigiri Sushi). Altta pirinç üstte yine ton balığı, somon ve levrek seçenekleriyle dikdörtgen bir formda sunuluyor. Sevdim.

Ve suşiler.. Çeşitler "sadece suşi lokantası" konseptinde olmayan P.F.Changs için bence yeterliydi. Karides, ton balığı roll, acı biber sosu ve yeşil soğan ile servis edilen Dynamite Shrimpli suşi herkesin en merak ettiği suşiydi. Ama ben sadece dynamite shrimp halini tercih ederim. Suşilerden favorim Rainbow oldu. Farklı renklerdeki somon, levrek ve ton balığı ile sarılmıştı, içinde avokado vardı, daha ne olsun. Sanırım başkalarınınkini de ben yedim :) Diğer sevilen suşi ise Dragon oldu. Acıyla aram yok ama bu tadı sevdim. İçinde kanikama (sanıyorum bu gerçek olmayan yengeç demekti), avokado, salatalık, susam taneleri ve baharatlı ton balığı var. Diğer suşiler ise şöyleydi; California, klasik suşilerden, Crunchy Ebi (karides tempura, salatalık, dynamite sos), Spicy Salmon (avokado, somon), Bosphorus ismi büyük kendi mütevazi (baharatlı levrek, salatalık), Spicy Tuna (Baharatlı ton balığı, avokado, susam).

Sosların genelde acı olması nedeniyle biraz çekiniyorum açıkçası. Bu sefer de sosları çok tatmadım bu nedenle yorum yapamıyorum. Özellikle yukarıda belirttiğim suşileri beğendim, sarım olarak da iyilerdi. Yalnız bazılarının pirinci fazlaydı. Bir de söylemeden geçemeyeceğim, ilk defa içtiğim Japon birasını çok sevdim. Geceyi daha önce de beğenerek yediğim Banana Spring Rolls ile sonlandırdık.
Gece boyunca yaptığımız paylaşımları instagram'da #sushialapfchangs hastaginden görebilirsiniz.

Bu güzel etkinlik için P.F.Changs ve Fatoş Hanım'a ayrıca Strateji Parkı'na teşekkürler.

Bu yazıyı paylaş...
  • Share to Facebook
  • Share to Twitter
  • Share to Google+
  • Email This
  • Pin This
  • Share on Tumblr

2 yorum

  1. Balık seven biri olarak görsellerin hepsine bayıldım. Afiyet olsun Denizciğim güzel bir deneyim olmuş olmalı:) Sevgiler..

    YanıtlaSil
  2. Keyifli bir etkinlikti , teşekkürler canım :)

    YanıtlaSil

 
© Deniz'in Şarkısı
Designed by GeCe
Released under Creative Commons 3.0 CC BY-NC 3.0