4 Mayıs 2014

İstiridye Çocuğun Hüzünlü Ölümü

 
Kitap için peşinen deha ürünü diyelim. Tim Burton'dan elbette tuhaf ve iyi bir şey bekliyordum ama bu kadarını değil.
Tim Burton malumunuz, tuhaf işleriyle meşhur garip yönetmen. Batman, Beetlejuice, Charlie ve Çikolata Fabrikası gibi filmlerin yönetmeni. Ben açıkçası bu türe uzak biri olarak Tim Burton'ı sadece tuhaf işler yapan yönetmen olarak tanıyordum. Öykücülüğü ve çizimlerinden haberim yoktu. Yine blogger bir arkadaşımın tavsiyesiyle kitabı edindim. İçinde kısa ve şiir gibi yazılar var ve bu hikayeler resimlenmiş. İyi ki edinmişim, kesinlikle arşivlik bir kitap. Zaman zaman kahkahalar attığım oldu. Çok absürd çok tuhaf bir kitap. En çok "Bakan Kız"ı sevdim.
Kitaptan bir kaç da foto çektim;


Kitap yeni değil ama benim yeni haberim oldu. Orijinal adı "The Melancholy Death of Oyster Boy". Altıkırkbeş tarafından 2014 Şubat'ta yayınlanmış. Kitabın girişine yayınevi tarafından şöyle de bir ilginç not düşülmüş;
"Kadıköy'ün yağmurlu ve puslu günlerinde hazırlanan bu kitap sizi uçurumdan aşağı atabilecek güce sahip olabilir. Herhangi bir şekilde ve özellikle izinsiz olarak iktibas edildiğinde Kadıköy'ün o bilinen, serin ve rutubetli laneti, yıllar boyunca bunu yapanı takip eder, saçları dökülür, rüyasında sürekli olarak Kadıköy'ün sokaklarından akın akın geçerek yıllık intiharlarını gerçekleştirmeye giden Lemur sürüleri görür ve derin bir yalnızlığa gömülür."
İlginç bir yayınevi ve şüphesiz "Kaybedenler Klübü"yle bir bağlantıları var. E-satış sitesini incelemek için buradan buyurunuz.
Kitabın genel havasına uygun çok güzel bir uyarı, umarım lanetlenmem. Tim Burton'ın tarzını sevenlere, çizimlere meraklı olanlara ve tuhaf şeylere gülenlere tavsiye ederim. Ben çok sevdim.

Bu yazıyı paylaş...
  • Share to Facebook
  • Share to Twitter
  • Share to Google+
  • Email This
  • Pin This
  • Share on Tumblr

4 yorum

  1. Dediğim kadar varmış değil mi :)

    YanıtlaSil
  2. 645 dükkana evet! Arman Kal'ın Galaksi Kıyısında Gece Yarısı Pikniği kitabını beğenmiştim ben.İstersen ona da bir bak :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İsmi bile merakımı uyandırdı, bakacağım mutlaka, teşekkürler:)

      Sil

 
© Deniz'in Şarkısı
Designed by GeCe
Released under Creative Commons 3.0 CC BY-NC 3.0