20 Mayıs 2014

Evvel Sevda İçinde


Yüreğime aşkettiğiniz tokada binaen
iki çift kelam eda ediyorum size
bağışlayın haddimi

Çekicisiniz
boyalı kuşlar gibi akıl çelicisiniz
Lakin ben şuurumu sizinle
Renklileri kırk derecede yıkadım
Öyle komik ki bu hayat dedikleri
Gülmekten biliçaltıma kaçıracağım
............

Halimden Hiç Memnun Değilim, Dilekçe, Beş Kere Fena..
Şair İbrahim Öksüz'ün "Evvel Sevda İçinde"si elime ulaştığında uzun zamandır şöyle adam akıllı bir şiir kitabı okumadığımı farkettim. Sanıyorum şiir, tüm edebi eserler içinde en az okunanı. Nedeni belki de çok öznel olması. Sanki hep yazanı ve yaşadıklarını anlatıyordur da bizim başımıza gelmeyecek gibidir. Oysa öyle değil, bir kez daha anladım ki kalbin ve aklın yolu bir. Herkes aynı yoldan geçiyor ve duyguların dili birbiriyle neredeyse aynı.
Evvel Sevda İçinde, çok naif bir şiir kitabı. İçinde isyan da var, sessizlik de. Hem gülümsetiyor, hem hüzünlendiriyor. Bir şiir kitabını anlatmak zor tabii. Güzel demek yetmeyebiliyor. Ben okurken dizelerin arasında çok keyif aldım. Açıkçası şiir seven birine hediye edilebilecek, incelikli kitaplardan.
"ama aşk çok yalan bilir, ben pek azını söylerim" diyen İbrahim Öksüz'e kulak verin. Size güzel şiirler fısıldıyor. Bu arada kapak tasarımını harika buldum. Kitap Kolektif'ten çıkmış ve 2. baskısını yapmış. Şiir sevenlere duyurulur.
Bu yazıyı paylaş...
  • Share to Facebook
  • Share to Twitter
  • Share to Google+
  • Email This
  • Pin This
  • Share on Tumblr

0 yorum

 
© Deniz'in Şarkısı
Designed by GeCe
Released under Creative Commons 3.0 CC BY-NC 3.0