2 Temmuz 2013

İyi ki okumuşum: Çavdar Tarlasında Çocuklar


J.D. Salinger’ın Çavdar Tarlasında Çocuklar kitabı, okunacaklar rafımda en uzun kalan misafirlerdendi.
Kitabı aldıktan sonra bir yerde okuduğum "çok sıkıcı" şeklindeki kitap eleştirisi üzerine önüne bir sürü kitap koymuştum ancak Salinger hakkında okuduğum övgü dolu sözler karşısında daha fazla beklemek istemedim ve okudum. Öncelikle böyle harika bir kitabı bu kadar geç hayatıma kattığım için çok üzüldüm ve sıkıcı bulan kişiye neredeyse lanet okudum. Çünkü onun yüzünden bu güzel kitaptan mahrum kalmıştım.

Neyse. Bazılarının gönülçelen olarak bildiği Salinger’ın tek romanı Çavdar Tarlasında Çocuklar bence Amerikan edebiyatının kült romanlarından. Öncelikle Salinger gibi asosyal birinin böyle bir mizah anlayışına sahip olmasına şaşırdım. Kitabın baş kahramanı Holden Caulfield’in ağzından ergenliğe, ailesine, çevresine ve diğer tüm ilişkilere bakışını hem akıl hem mizah dolu bir konuşma diliyle aktaran roman, kesinlikle okunması gereken  ve tavsiye listeme üst sıralardan giren bir kitap oldu.
Özellikle bazı kelimeler öyle güzel ve yerinde kullanılmış ki yazarın bir dahi olduğunu kabul etmemiz gerekiyor. Sıradışı ve renkli bir roman okumak ve eğlenmek istiyorsanız mutlaka okumalısınız. Lanet kahkahanızı nerede patlatacağınız hiç belli olmaz.
Ve eminim herkes Holden gibi bir abisi olsun isteyecek!
Bu yazıyı paylaş...
  • Share to Facebook
  • Share to Twitter
  • Share to Google+
  • Email This
  • Pin This
  • Share on Tumblr

0 yorum

 
© Deniz'in Şarkısı
Designed by GeCe
Released under Creative Commons 3.0 CC BY-NC 3.0