1 Aralık 2013

İtalyan Sinemasıyla Buluşuyoruz!



İtalya’ya aşığım, biliyorsunuz değil mi?
Roma, yaşamak istediğim şehirlerin başında geliyor. Hal böyle olunca İtalya ile ilgili her şeyle ilgileniyorum. İtalyan sineması da bunların başında geliyor. Gerçi Ferzan Özpetek dışında sadece belli başlı filmler hatırımda ama ben yine de İtalyanları ve İtalya’yı anlatan her şeyi çok seviyorum. En çok Feran Özpetek’i seviyorum, onun yeri bende başka! Onun sineması, dili, dokusu ve anlattıklarıyla ilgili o kadar çok şey yazmak istiyorum ki bunun için daha çok vakte ihtiyacım var, yani o yazı biraz bekleyecek. Ben bugün başka bir etkinlikten bahsetmek istiyorum.
29 Kasım’da İtalyan Sinemasıyla Buluşma mottosuyla bir etkinlik başladı. İtalyan Kültür Merkezi’nin İstituto Luce Cinecitta ile işbirliğinde, çağdaş İtalyan Sinemasını 4. kez film severlerle buluşturduğu etkinlikte cesur konuları işleyen ve daha önce izlemediğimiz filmler yer alıyor. Ben de Cumartesi günü “Cambazlar” isimli filmi izleme şansı buldum. Film, bir çiftin evliliği minvalinde gelişen olayları konu alıyor. Filmin konusuyla birlikte özellikle yalın ancak göz alıcı oyunculukları izlemek büyük bir şans oldu. Böylece sinemadaki kalite ve gişe totemini ün sahibi olmayan aktris/aktörlerin nasıl bozduğunu ve yeni yüzlerin çağdaş sinemaya neler kattığını görebildik. İnsanlar arası ilişki ve ekonomik güçlüklerle başa çıkma mücadelesi filmin ana temasını oluşturuyor. Dengede durmaya çalışan insanların hayatına bakan ve göze batmayan, süssüz anlatımıyla insanın kalbine dokunan oldukça başarılı bir filmdi. Tek olumsuz yanı Roma’nın o güzelim yerlerinden hiç birini film boyunca göremedik. Konusu gereği Roma’nın karanlık ve izbe köşelerini, iç karartan otel odalarını izledik. Bu beklenen bir şeydi aslında ama ne bileyim özledim galiba o güzelim sokakları, yasemin çiçekli balkonları..



Filmden sonra 17 yaşındaki genç aktris Rosabell Laurenti Sellers ile sohbet etme şansı bulduk ve sorduğumuz soruları yanıtladı. Genç yaşında oldukça başarılı bir performans gösteren oyuncunun bir çok dalda ödül adayı olduğu ve önemli ödüller aldığını öğrendik. Ben şahsen oyunculuk tarzını o kadar dokunaklı buldum ki Ferzan Özpetek’in filmlerinin dokusuyla onun oyunculuğunu çok paralel görerek acaba beraber bir film olur mu diye sordum. Ferzan’ın filmlerini izler ve severmiş, oyunculuğunu yakıştırdığım için bunu bir kompliman olarak değerlendirdi ve çok teşekkür etti ayrıca böyle bir şey olursa çok mutlu olacağını söyledi. Aslında başka sorular da sordum ama diğerleri filmle ilgili olduğu için burada yazmayayım.
Birçok festivalde gösterilmiş ve ödül almış güzel bir filmdi, izlemenizi öneririm.
İtalyan Sinemasıyla Buluşma 5 Aralık’a kadar sürecek, filmleri Beyoğlu CineMajestik’te izleyebilirsiniz.



Filmlere şöyle bir göz atmak gerekirse;
Viaggio Solo/Yalnız Geziyorum

Yönetmen: Maria Sole Tognazzi

Oyuncular: Margherita Buy, Stefano Accorsi, Fabrizia Sacchi, Gianmarco Tognazzi, Alesia Barela, Lesley Manville, Fausto Sciarappa, Tommaso Ragno, Jacopo Maria Bicocchi, Gianluca Merolli, Carolina Signore, Diletta Gradia, Henry Arnold, Aaron Hitz, Gisella Szaniszlò, Eirik Bar

Viva La Liberta/Yaşasın Özgürlük

Yönetmen: Roberto Ando’

Oyuncular: Toni Servillo, Valerio Mastandrea, Valeria Bruni Tedeschi, Michela Cescon, Anna Bonaiuto

La Mia Classe/Sınıfım

Yönetmen: Daniele Gaglianone

Oyuncular: Bassirou Ballde, Mamon Bhuiyan, Gregorio Cabral, Jessica Canahuire Laura, Metin Celik, Pedro Savio De Andrade, Ahmet Gohtas,Benabdallha Oufa, Shadi Ramadan, Easther Sam, Shujan Shahjalal, Lyudmyla Temchenko, Moussa Toure, Issa Tunkara, Nazim Uddin

Arbitro/Hakem

Yönetmen: Paolo Zucca

Oyuncular: Stefano Accorsi, Geppi Cucciari, Benito Urgu, Jacopo Cullini, Marco Messeri, Francesco Pannofino, Alessio Di Clemente, Gregoire Oestermann

La Variabile Umana/İnsan Faktörü

Yönetmen: Bruno Oliviero

Oyuncular: Silvio Orlando, Giuseppe Battiston, Sandra Ceccarelli, Alice Raffaelli

L’intrepido/Korkusuz

Yönetmen: Gianni Amelio

Oyuncular: Antonio Albanese, Livia Rossi, Gabriele Rendina, Alfonso Santagata, Sandra Ceccarelli

 En azından bir film görmelisiniz derim.İyi seyirler.
Bu yazıyı paylaş...
  • Share to Facebook
  • Share to Twitter
  • Share to Google+
  • Email This
  • Pin This
  • Share on Tumblr

2 yorum

  1. Ellerinize sağlık Deniz Hanım. Akdenize kıyısı olan avrupa ülkeleri sineması diye bir kategori olsa, sanırım ispanyol sineması dışında birsey izlemek istemezdim. Ancak bir film görmek lazım diyorsanız, davete icabet boynumuza borç olmuştur. :)

    YanıtlaSil

 
© Deniz'in Şarkısı
Designed by GeCe
Released under Creative Commons 3.0 CC BY-NC 3.0