12 Kasım 2013

Özel Misafir!

Merhaba,
Bugün tarif edeceğim yemeği özel misafirlerime yapıyorum. Yani bana geldiğinizde bu yemek yoksa özel olmadığınızı anlamış olursunuz. Yemeğin özel olmasının sebebi etin kilosunun çok pahalı olması ya da fırında bir saat piştiği için elektrik faturasının kabarması değil. Onu özel yapan şey parmak kopartan lezzeti.
Gelelim malzemelere, iki kişi için anlatıyorum;
Zeytin yağı, biftek, mantar (evrenin en leziz hediyesi), rendelenmiş domates, nane ve borcam (annem, bir gün suratına patlar, dikkat et diyor J)
Borcamımızı yağladıktan sonra iki parça eti yanyana dizip üzerine nane, tuz ve karabiber ekiyoruz. Etin arkasını çevirip aynı işlemi tekrarlıyoruz. Sonra dilimlediğimiz mantarları etin üstünü kapatacak şekilde bol bol borcama döşüyoruz. Üzerine bol miktarda (üzerini neredeyse kapatsın) domates rendeleyip çok az su ekliyoruz ve önceden 180-200 derecede ısıttığımız fırına veriyoruz. Benim pişirme sürem 1 saat. Et pamuk gibi oluyor ve sosu iyice içine çektiği için lezzetli oluyor. Siz ara sıra çatalla dürterek de sertliğine bakabilirsiniz.


Sonra bu muhteşem şeyi servis edip misafirlerinizin yüz ifadesine bakın J Afiyet olsun.


Bu yazıyı paylaş...
  • Share to Facebook
  • Share to Twitter
  • Share to Google+
  • Email This
  • Pin This
  • Share on Tumblr

4 yorum

  1. Mantara bayılırım. Çok lezzetli görünüyor Deniz'ciğim. Ellerine sağlıkkk :))))))

    Ben de beklerim.. http://tubisceis.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  2. Offf çok lezzetli görünüyor, ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil

 
© Deniz'in Şarkısı
Designed by GeCe
Released under Creative Commons 3.0 CC BY-NC 3.0