11 Haziran 2013

Dan Brown'dan Yeni Kitap: Cehennem

Merhaba,
Son zamanların en güzel kitap haberlerinden biri, benim için, Dan Brown’ın son kitabının çıkışıydı.
Serinin son kitabı da çıktı. Aslında tam olarak seri denemez hiç biri birbirinin devamı olarak lanse edilmiyor ancak daha once çıkan, Da Vinci’nin şifresi, Melekler ve Şeytanlar, Dijital Kale, İhanet Noktası ve Kayıp Sembol de Simgebilimci Profesor Robert Langdon’ın maceralarını konu alıyordu.


                     (İtalya'daki bir kitapçıda rastladığım Inferno standı)
 
Cehennem, orjinal adıyla Inferno da yine oldukça başarılı ve sürükleyici bir kitap. Ben kitabı araya İtalya seyahati girmesi nedeniyle biraz geç bitirdim ama elime aldığımda bırakamadım.
Bu kitapta diğer kitaplardan farklı olarak biraz daha farklı bir durum vardı. Benim için adeta bir şehir rehberi gibiydi. Brown, bu kitapta Floransa ve Venedik’in neredeyse müze ve tarih rehberliğini yapmıştı. Bazı konularda detaylı bilgilendirmeler yer alıyordu. Bu yönüyle kitabı daha çok sevdim.
Ve en güzel yönüyse maceranın İstanbul’a uzanmasıydı. Ayasofya ve Yerebatan Sarnıcı (Sarayı) da Dan Brown tarafından çok güzel anlatılmıştı. Kitabın tümünde zaten böyle bir durum vardı. Kitabı seyreder gibiydim ve tüm betimlemeler o kadar başarılıydı ki detayları adeta canlı görebiliyordum.
Kitabın bana bir katkısı da tarih bilgimi sorgulamak zorunda kalmam oldu. Bazı detayları unuttuğumu ve bazı şeyleri bilmediğimi görerek araştırma ve okuma gereği duydum. Bu yönüyle de kitap bence çok başarılıydı. Özellikle Dante hakkında hiç bilmediğim detaylar öğrendim.
Kısaca Dan Brown, yine, çok zekice kurgulanmış sürükleyici bir romana imza atmış. Henüz keşfetmemiş olan herkese ilk kitaptan başlamak üzere tüm kitaplarını okumalarını tavsiye ederim, elinizden bırakamayacaksınız.
     
Bu yazıyı paylaş...
  • Share to Facebook
  • Share to Twitter
  • Share to Google+
  • Email This
  • Pin This
  • Share on Tumblr

0 yorum

 
© Deniz'in Şarkısı
Designed by GeCe
Released under Creative Commons 3.0 CC BY-NC 3.0