4 Temmuz 2024

Sevdiğim Podcast Serileri


Selamlar, her şey yolundadır umarım.

Ben iyiyim, bir iş hayatım var, malum beyaz yakalıyım, ondan geri kalan zamanlarda keşiflerimiz, yeni tatlar, örgü aşkım, kedilerim ve hayat, bazen güzel bazen ağzıma ekşi bir tat geliyor. Geçmesini bekliyorum. Sizde durumlar nasıl? Eğleniyor musunuz?

Burada bazen sadece bana iyi gelen şeyleri yazmak istiyorum. Sonra bana iyi gelen şey size iyi gelmeyebilir diye düşünüyorum veya sıkılabilirsiniz gibi geliyor, vazgeçiyorum, gece yatarken keşke yazsam diyorum, sabah kalktığımda bakıyorum hala yazasım var, yazıyorum. Sancılı bir süreç :)

Bugün, son yıllarda hayatımda yerini almış, hem gelişimime katkı sağlayan hem de dinlemekten çok keyif aldığım podcast'leri yazmak istedim. Müzik dışında bir şey dinlemeyi (radyo tiyatrosu hariç) can sıkıcı bulduğum zamanlarım vardı, şimdi ise podcast dinlemeden mutfakta zaman geçiremeyen, örgü öremeyen, metroya binemeyen biri oldum. Benim için harika bir eşlikçi ve kocaman bir dünya.

Peki kimleri dinliyorum?

Nilay Örnek - Nasıl Olunur?

Nilay Örnek benim çok sevdiğim bir gazeteci. Ayrıca sevgili Sinan Hamamsarılar vasıtasıyla da tanışmışlığımız var. Ortak noktamız yemek buluşmalarıydı. Tabi aradan yıllar geçti ve bir gün  Nasıl Olunur podcast serisinde Nilay'ın keyifli sohbetine denk gelince programın müdavimi oldum. 

Sevgili Nilay mikrofonu mesleklerini ustalıkla icra ettiğini düşündüğü insanlara yöneltip onlara "nasıl olunur" sorusunu soruyor. Programa yazarlar, müzisyenler, ressamlar, oyuncular, tasarımcılar, iş insanları, şefler, girişimciler konuk oluyor. 

Özellikle tüm kış örgü seanslarıma eşlik eden bu seride neredeyse her konuğun sohbetini çok sevdim ve bir kez daha hayran oldum. Bununla birlikte elbette favorilerim de oldu. Zülfü Livaneli, Doğan Cüceloğlu, Zuhal Olcay, Saffet Emre Tonguç, Murathan Mungan, Gündüz Vassaf, Bülent Eczacıbaşı, Ercan Kesal, Agah Aydın, Ömer Madra, Nükhet Duru, Judith Liberman, Metin Akpınar, yok yok saymakla olmayacak, her bölümünden nasıl keyif aldığımı, ne çok şey öğrendiğimi ne kadar yazsam yetmez.

Bu eşsiz hikayeleri olan ve ilham veren insanları kendilerinden dinlemelisiniz. Umarım bu seri daha uzun yıllar devam eder. 

 Eda Kurtuluş ve Özge Orbay - Popüler Olmayan Psikoloji

Dinlediğimiz her bölümün bizi kendimize yaklaştırması dileğiyle başlayan bir podcast serisi, çok sevdiğim bu seri.

Psikolog Eda Kurtuluş ve Klinik Psikolog Özge Orbay'ın beraber ve karşılıklı olarak, hayatta karşımıza çıkan durumları masaya yatırdığı, iyi ve kötü gibi kavramları kullanmadan, duygularımızın ve yargılarımızın temelde nasıl oluştuğu, düşünce ve davranışlarımızı nasıl etkilediği ile ilgili, çok faydalı, çok açıklayıcı çoğu zaman da rahatlatıcı (demek ben bunu bu yüzden yapıyormuşum suç bende değilmiş dedirten) bu programını dinlemenizi şiddetle öneririm. Zaman nasıl geçiyor, anlamıyorsunuz bile.

Sosyal medyadaki çok bilmiş ve sürekli narsist veya sosyopat olduğumuzu düşündüren psikologlardan sıkıldıysanız "Popüler Olmayan Psikoloji" tam size göre!

Serol Teber ve Şenol Ayla - Didik Didik Freud

Oldum olası psikolojiye ilgim vardı ancak Freud başka bir dünya.  

Spotify'da gezindiğim bir gün rastgele açtığım bu podcast ile Freud'un ailevi ve tarihsel romanı serisine denk gelmiştim ve hemen hemen her akşam, Serol Teber'in o muhteşem anlatımı ve Şenol Ayla'nın zevkli müzik seçimleriyle programın müptelası oldum. Aslında program 2015-2016 yıllarında Açık Radyo'daymış. Daha sonra podcast olarak tekrar yayınlanmış. Ne şanslıyım ki keşfetmiş oldum. Seriyi bitirdiğimdeyse hem Freud'a hem Serol Teber'e veda ettiğim için çok hüzünlenmiştim. Freud'un karanlık ve sıra dışı hayatını merak edenlere şiddetle öneriyorum. Baştan tekrar dinleyeceğim bir seri.

İmmanuel Tolstoyevski - Fularsız Entellik

Sayın Tolstoyevski bir çok mecrada çok aktif, bir bilge kişi. Hala blog yazan bir kaç entelden biri mesela (bir tanesi de benim malumunuz) , youtube, bilumum sosyal medya ve ekşi sözlükte yani her yerde kendisine rastlamanız mümkün ama ben hem tarzını hem akıcı oluşunu sevdiğim için bir süredir podcast serisini dinliyorum. İçeriklerini bazen anlıyorum bazen anlamıyorum o ayrı ama bilgiye olan merakımdan dolayı yeni bir şey var mı diye sık sık açıp bakıyorum. Bloğunda da oldukça uzun, doyurucu ve bir cümlesini kapsanız bile sizi ortamlarda havalı gösterecek yazıları var. Severek okuyorum. Kariyerinizi çöpe atma rehberi bence en iyilerden.

İlginç konularda bilgim olsun hem de fular takmayayım diyorsanız kendisini takip etmenizi öneririm. 

**

Benden bu kadar, örgü örmeye gidiyorum.

Bu yazıyı paylaş...
  • Share to Facebook
  • Share to Twitter
  • Share to Google+
  • Email This
  • Pin This
  • Share on Tumblr

0 comments

 
© Deniz'in Şarkısı
Designed by GeCe
Released under Creative Commons 3.0 CC BY-NC 3.0