6 Temmuz 2014

Jamie's Italian İstanbul'da!

Merhaba,
Tatil kısa olunca hemen bitiveriyor, ben de güzel İzmir'e veda edip çileli güzel şehir İstanbul'a döndüm. Ara verdiğim yazılarıma kaldığım yerden devam ediyorum.
 
 
Tatilden önce Mekanist'in davetlisi olarak Zorlu Center içindeki Jamie's Italian'daydık.
"İyi yemek iyi gıda" mottosuyla yola çıkan restoran, dünyaca ünlü şef Jamie Oliver'ın Türkiye'de açtığı şubesi. Jamie's Italian restoranları dünyanın bir çok ülkesinde ve şehrinde bulunuyor.
Bizde de Zorlu Center'ın en üst katındaki meydanda yerini almış. Zorlu Center oldukça merkezi ve ulaşımı kolay olması nedeniyle benim de sevdiğim bir yer. Özellikle Performans Sanatları Merkezi dikkat çekici. Her ne kadar şehir içinde AVM kurulmasına karşı olsam da burayı sevdim. En azından içinde sanat barındırıyor.
 
Jamie's Italian'da bizi Gamze Hanım ve Volkan Bey karşıladı. Hem Jamie's Italian'ın hikayesini,  yemeklerin hazırlanışını, ürünlerin içeriğini hem de sosyal medyada dönüp dolaşan bazı olumsuz yorumları sorduk. Onlar da ilgi ve içtenlikle yanıtladılar. Temelde taze ve iyi gıda prensibi var. Benim ek olarak ilgimi çekense benzeri restoranlardan daha farklı olan başlangıçları. İlk açıldıkları zaman yaşadıkları bazı "acemilikleri ve heyecandan kaynaklı sorunları" ise aşmış görünüyorlar. Dekorasyon oldukça şık. Kurutulmuş sebzeler barda farklı bir hava yaratmış. Kalabalık gruplar için de uygun ve ferah bir mekan. Çalışanların ilgisi muazzam.
 
 
Eğer etkinlikte sunulan her şeyi yazmaya kalkarsam yazı bitmez:) En iyisi ben hem fotoğraflarla anlatayım hem de favorilerimi ve tavsiyelerimi yazayım.
 
 
Başlangıçlarda burschettalar denenmeli mutlaka, ben zaten genel olarak bruschetta seven biriyim. Çıtır kalamar, caprese ve kalamata zeytini (!) de sevdiklerimden diğerleriydi. O kadar çok çeşit vardı ki bir ara ne yiyorum neyin fotoğrafını çekiyorum karıştı:)
 
 
Pizzalar 5 çeşit. Margherita, Fungi Misti, San Daniele, Deniz Mahsulleri ve Italian Hot. İnce hamur ve leziz pizzalardı, ben mantar seven biri olarak en çok Fungi Misti'yi sevdim. Margherita da iyiydi.
Ve makarnalar. Makarnaya olan düşkünlüğümü bilmeyen varsa da artık öğrensin. Üç öğün bile yiyebileceğim makarnalardan Jamie's Italian'daki ikisi benden tam not aldı. Gidin ve kesinlikle yiyin dediğim iki lezzet: Karidesli Linguine(!) ve Truffle Tagliatelle. Deniz ürünlü Risotto'ya da şans verebilirsiniz.
 
 
Tatlı seçenekleri de çok, biz tart, cheesecake ve tiramisu denedik. Hangisi derseniz kesinlikle tiramisu derim. Bu konuda iddialılar ve gerçekten tiramisu çok başarılı.
Bu arada çok fazla çeşit şarap var, alkollü ve alkolsüz kokteyller de seçenekler arasında. İçki menüs geniş, bu açıdan da şanlısınız ve bir ek bilgi, çocuk menüsü de bulunuyor.
 
Ben Jamie's Italian'ın servis kalitesini, konumunu ve bahsettiğim gibi yemeklerini çok sevdim.
Eğer menüye göz atmak isterseniz buradan ulaşabilirsiniz. Afiyet olsun.
Bu yazıyı paylaş...
  • Share to Facebook
  • Share to Twitter
  • Share to Google+
  • Email This
  • Pin This
  • Share on Tumblr

2 yorum

  1. AVM çok sevmemekle birlikte Zorlu Center'ın İtalyan Mutfağı ve Kültürü açısından sahip oldukları onu ayrıcaklı kılıyor. Bu arada Eatlay de favorilerim arasında ziyaret edilesi... İyi haftalar

    YanıtlaSil
  2. Evet Zorlu restoranlarıyla bir hayli önde. İyi haftalar diliyorum ben de :)

    YanıtlaSil

 
© Deniz'in Şarkısı
Designed by GeCe
Released under Creative Commons 3.0 CC BY-NC 3.0