27 Nisan 2014

Blog Yazarları Atilla Dorsay ile Buluştu!

Merhaba,
Mutlu pazarlar!
Bu hafta içi Hürriyet Bumerang, blog yazarlarını yine güzel bir etkinlikle bir araya getirdi. Sosyal medyada resimlerini paylaştım ama ayrıntıları henüz yazma fırsatım olmamıştı.
Sinemayla ilgilenen ve sinema hakkında yazılar yazan bloggerlar Salı günü Hürriyet Dünyası'nda Sinema Eleştirmeni Atilla Dorsay ile bir araya geldi. Ben de hem bir sinemasever hem Atilla Dorsay'ı sinema konusunda otorite kabul eden biri olarak heyecanla etkinliğe katıldım. T24 sitesindeki yazılarını severek takip etmekle birlikte tanışacak olmak çok güzeldi ve heyecanımın en büyük nedeni ustayla birlikte film izleyecek olmaktı. Atilla Dorsay bizim için 1950 yapımı kara filmin (black noir) en iyi örneklerinden Sunset Bulvarı (Sunset Boulevard) filmini seçmişti. Filmden önce kısa bir konuşma yaparak film hakkında bilgi verdi. Daha sonra filmi hep beraber izledik.
Filmden biraz bahsedersek, eski bir Hollywood yıldızının genç bir senarist ile yaşadığı ilişki ekseninde, eski ve biraz da gerçekle bağını koparmış yıldızın yeniden ününe kavuşma, genç senaristin ise maddi olarak zor durumda olduğu için bu unutulan aktrisle birlikte olmaya mecbur kalışını anlatıyor. Hınç dolu eski yıldız Norma Desmond'u Gloria Swanson, senarist Joe Gillis'i William Holden'ın canlandırdığı filmin benim açımdan en büyük başarısı ise olayları ölü bir anlatıcının ağzından dinliyor olmamızdı. Filmi çok beğendim. Hollywood'un acımasız yönünü gösteren, yıldız ve stüdyo sistemini de anlatan bir dramaydı. Ben oyunculuk olarak özellikle uşak rolündeki Erich Von Stroheim'i çok başarılı buldum. Filmin yönetmeni aynı zamanda "Bazıları sıcak sever", "Yaz bekarı" "Sabrina" gibi filmlerin de yönetmeni Billy Wilder'dı. Kesinlikle izlemenizi tavsiye ederim.
Filmden sonra da söyleşimiz sürdü. Atilla Dorsay tüm samimiyeti ve hoşgörüsüyle sorularımızı yanıtladı. Ayrıca "100 yılın 100 filmi" kitabından bölümler okudu. Türk ve Dünya sinemasından da bahsettik.
Benim için çok keyifli ve unutulmayacak bir buluşma oldu. Bu güzel organizasyon için başta Hürriyet Bumerang ekibine ve tabii ki Atilla Dorsay'a teşekkür ederim.
Sevgiler.
Bu yazıyı paylaş...
  • Share to Facebook
  • Share to Twitter
  • Share to Google+
  • Email This
  • Pin This
  • Share on Tumblr

2 yorum

  1. İzlediğimde Gloria Swanson'a bayılmıştım ben.
    Aslında ben de çok katılmak istedim ama Bumerang'a biraz mesafeliyim. Atilla Dorsay'ı da ara ara uyuz olsam da yorumlarını beğenir, takip ederim. :)
    Mutlu haftalar. ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Film gerçekten çok güzeldi, Buneranga mesafenizin sebebini bilmiyorum ama bloggerlar için çok güzel bir oluşum ve etkinlikler çok keyifli geçiyor, bir sonrakine katılın bence:)

      Sil

 
© Deniz'in Şarkısı
Designed by GeCe
Released under Creative Commons 3.0 CC BY-NC 3.0