20 Eylül 2017

Kendin Yap: Kanaviçe ile Fermuarlı Çanta Yapımı


Kurumsal hayata veda ettiğimden (belki de ara vermişimdir bilmiyorum) yapmayı isteyip de zamansızlıktan fırsat bulamadığım bir çok şeyi yapmanın mutluluğu içinde yaşayıp gidiyorum. İzmir'de uzun bir tatil yapıp İstanbul'a döndüğümden beri mutfakta ve hobi odamda çok zaman geçiriyorum. Günlerce evden bile çıkmadığım oluyor. Şimdilik sıkılmadım, bir şeyler yaratmak, yemek yapmak hala çok keyifli :)


Bu yazımda kanaviçe ile yaptığım ananas desenli el çantasının yapım aşamalarını anlatmaya çalışacağım. Aslında vidyo ile anlatım daha anlaşılır oluyor ama öyle bir teçhizat ve alt yapım yok :) Bir şeyi amatörce yapmaktansa hiç yapmamayı tercih ediyorum. İsterseniz Youtube kanallarında bir çok vidyo var, oralardan bakabilirsiniz, benimki kendi çapında bir anlatım. Sorularınız olursa seve seve yanıtlarım. Umarım faydalı olur yani en azından fikir verir :)

İhtiyacımız olan malzemeler şöyle;

Kanaviçe kumaşı
İğne
İp (DMC kullanıyorum)
Kasnak
Makas
Astar için kumaş
Fermuar
İsterseniz püskül


İstediğiniz bir desen de olabilir, ben ananas bu aralar moda olduğu için seçtim. Şablonları internetten de bulabilirsiniz. Kitaplar da var, özellikle Helene Le Berre'nin modellerini çok beğeniyorum. Yalnız ben yanlış kumaş almışım, o kadar sık dokulu (1 cm'ye düşen delik demek istiyorum- ct ) kumaştı ki işlerken kör oldum. Neyse desenimizi işledikten sonra kasnaktan çıkarıyoruz ve iki ön yüz iki astar olmak üzere dört parça kumaş elde ediyoruz.




Makineniz yoksa elde de dikebilirsiniz ama makine ile daha temiz ve sağlam bir dikiş elde ediyorsunuz. Önce fermuarın iki ucunu kumaş ile kapatıyorum ve dikiyorum. Fermuarın toplam boyu kumaşın boyu ile aynı olmalı. Kumaşı fermuarın boyuna göre kesiyorum. Fermuarı kesip yanlarını kumaşla kapatıp daha küçük bir çanta yapmak da mümkün.



Sonra fotoğraftaki şekilde (ön yüzler birbirine ve fermuarın tokası çanta ön yüz kumaşına bakacak) kumaşları üstüste getirip fermuarı dikiyoruz, hepsinin aynı hizada olması önemli. 


Bir sonraki aşama geri kalan bir iç bir dış yüz kumaşı da fermuara dikmek. Burada biraz hesap kitap devreye giriyor. Fermuarın tokası yukarı bakacak şekilde kumaşın içi nereye dışı nereye hesaplayıp dikmelisiniz. 


Fermuarla ilgili yapılacak son işlem her iki üst taraftan dikiş yapmak. Amacımız fermuarı sağlamlamak. Bunun için önce ütü ile fermuar hattını belirginleştirin ki yamuk kumaş dikişinizi bozmasın.


dikiş bu şekilde görünmeli


Geri kalan işlem oldukça kolay. Çantanın açık kısımlarını dikiyoruz. Bunu yapmadan önce fermuarı yarı açık duruma getiriyoruz. Yukarıdaki resimde olduğu gibi en alt kısımda dikilmemiş 5-6 cm boşluk bırakalım ki çantamızı çevirebilelim. Daha sonra bu kısmı dıştan dikiyoruz. Astar olduğu için göze batmıyor zaten. Bir de şu sol üstte gördüğünüz sivri kısmı diğer köşeyle birlikte çaprazlamasına kesiyoruz ki pot yapmasın. Fotoğrafını çekmeyi unutmuşum, nasıl kesiyoruz yahu diyenler yastık yapımı postuna bakabilir.


İç görünüm


Ütülenip püsküllenmiş son hali de böyle. Renk uyumunu ayrı bir sevdim. Yapımı kolay, kullanması keyifli bir çanta elde ettik. İster hediye edebilir ki el emeği ile yapılan hediye kadar değerlisi yoktur, isterseniz kendiniz kullanabilirsiniz. Ben bu işi ticarete dökerim arkadaş diyenler biraz daha fazla okusun incelesin inceliklerini iyice öğrensin derim. Ben sevgili İlknur Alaçam'ın workshopuna katılmıştım. Zaman zaman workshoplar düzenliyor. Aynı isimle instagramdan takip edebilirsiniz. Ayrıca en başta da söylediğim gibi internetten bir çok detaylı vidyo izleyebilirsiniz. Her şey en ince ayrıntısına kadar anlatılıyor.

Umarım beğenmişsinizdir. Sorularınız olursa yorum kısmına yazabilirsiniz. Sevgiler efenim.

Bu yazıyı paylaş...
  • Share to Facebook
  • Share to Twitter
  • Share to Google+
  • Email This
  • Pin This
  • Share on Tumblr

2 yorum

 
© Deniz'in Şarkısı
Designed by GeCe
Released under Creative Commons 3.0 CC BY-NC 3.0