20 Eylül 2017

Cennette bir Antik Kent: Knidos


Datça'yı ne kadar sevdiğimi söylesem azdır. Doğasıyla insanıyla benim için bir cennet. Özellikle ailemin Datça'ya yerleşmesinden sonra çok daha fazla yeri keşfettim, ne kadar güzel bir yer olduğunu daha iyi anladım. Dolayısıyla Datça'ya olan aşkım giderek arttı.

Knidos'u ise hep duyuyordum ve çok merak ediyordum fakat gitme fırsatım olmamıştı. Bu yaz eşimle nihayet karar verdik, uzun ve meşakatli Knidos yoluna düştük. Merkeze yaklaşık 40 km. uzaklıkta. Haritaya göre daha uç yöne gidiyorsunuz öyle düşünün. Turlar ya da dolmuş var sanıyorum ama biz kendi aracımızla gittik.

Oraya vardığımızda gördüğümüz manzara ve kentin yerleşimi bizi adeta şoka uğrattı. Daha önce de etkileyici antik kentler görmüştüm ama bu gördüğüm çok başka bir şeydi. Deniz kıyısına kadar uzanan ve bir tiyatroya benzeyen Knidos antik kentine, içinde gezdikçe ve tarihçesini dinledikçe daha fazla hayran oldum. Şansımıza Arkeoloji Günleri etkinliği vardı ve rehberlerden çok ilginç bilgiler dinledik.

Kent hakkında öyle uzun cümleler yazmayacağım, tarihini merak edenler internetten bir çok kaynağa ulaşabilir. Ben fotoğraflarla anlatmak istiyorum. Yolu Datça'ya düşenler mutlaka görmeliler.

Knidos adeta bir cennet!




akşamki konser için prova yapan müzisyenler



giriş 10 TL













Bu yazıyı paylaş...
  • Share to Facebook
  • Share to Twitter
  • Share to Google+
  • Email This
  • Pin This
  • Share on Tumblr

0 yorum

 
© Deniz'in Şarkısı
Designed by GeCe
Released under Creative Commons 3.0 CC BY-NC 3.0