21 Ağustos 2017

Kendin Yap: Fermuarlı Yastık Kılıfı

Merhaba,
Ev dekorasyonu en sevdiğim uğraşlarımın başında geliyor. Beni tanıyanlar renkli, sıcak ve kalabalık bir dekorasyon zevkine sahip olduğumu biliyorlar. İnstagram hesabımda da zaman zaman evimden bazı köşeleri paylaşıyorum.  Renkleri ve mobilyaları dönüştürmek, aksesuarlar bulmak, evimde yenilikler yapmak bana mutluluk veriyor.



Dekorasyonda en çok kullandığım eşyalar koltuklarımın üzerine koyduğum yastıklar. Apolena'dan ve İkea'dan severek kullandığım bir çok yastık var. Geçen gün de Eminönü'nde şöyle bir yastık kılıfı görmüş ve hemen almıştım. Vazgeçilmezim Frida!


Bu kez Kadıköy'de dolaşırken kaktüs desenli bir kumaş gördüm. Hem eşim kaktüsleri sevdiği hem de salonun renklerine uyacağı için çok beğenerek bu kumaşı aldım ve aynı tonlarda olan koltuğum için yastık kılıfı (bazıları kırlent de diyor) dikmeye karar verdim. 



Kumaşa uygun fermuar da edindikten sonra internetten nasıl dikeceğime dair araştırmaya başladım, kumaşı dikmek kolay da fermuarlı bir yastık dikmek biraz zor gibi geldi bana. Biliyorsunuz artık her bilgi internette mevcut, ister yemek ister başka bir şey yapmak isteyin özellikle Youtube kanallarında bir sürü şeyin ayrıntılı tarifini bulabiliyorsunuz. Ben de fermuarlı yastık dikimini izleyerek öğrendim. Sizinle de adım adım paylaşmak istedim.

Öncelikle istediğiniz boyutlarda 4 parça kumaş olmalı. Ben kumaşı az aldığım için arkalarına hali hazırda evde olan kumaşlarımdan dikmeye karar verdim. Yine ön desene uygun krem tonlarında kumaşım vardı. İki ön iki arka olacak şekilde 50 cm*50 cm boyutlarında 4 parça kumaş elde ettim. Sonra yastığın dışarı bakacak yüzlerini iç içe gelecek şekilde iğneledim ve fermuarın bir yakasından fazla olacak ölçüde diktim. Bu yaklaşık 1,5 cm uzunluğa denk geliyor.




İlk adım fermuar dikimi, diğer kenarları sonra dikip kapatıyorsunuz. Bunun için az önce tek kenarını diktiğimiz kumaşı fotoğraftaki şekilde ütülüyoruz ve ortasına gelecek şekilde fermuarı önce iğneleyip sonra dikiyoruz. Bu arada fermuar yastığın alt kenarında kalacak şekilde dikilmeli ki görünmesin.





Bu yapacağımız işlemde dikkat etmemiz gereken şeyler var.Öncelikle fermuarın geleceği yere seyrek dikiş, fermuar dışında kalacak yere sağlam dikiş yapmamız gerekiyor. Bu nedenle fermuarı kumaşa dikerken makinenizi ona göre ayarlamalısınız ki sonrasında yapacağınız sökme ve fermuarı dışarı çıkartma işlemi sorunsuz olsun. Fermuarı ise kumaşa kopçası aşağıda olacak şekilde dikmeliyiz, fotoğrafta görüldüğü gibi.

Fermuar dikişini tam ortalı şekilde yaptıktan sonra sökmeye geçebilirsiniz, söktüğümüz yerden önce fermuarın kopçası çıkacak, sonra fermuar boyunca sökmeye devam edebilirsiniz.



Bu arada siz benim yaptığım hataya düşmeyin, iplik renginizi açık renk seçin. Bir de dikişler için sanırım biraz daha el alışkanlığı ve makine ayarlarına hakimiyet gerekiyor. Neyse ilk deneme o kadar olur artık :)


İşte fermuarın ortaya çıkışı bu şekilde oluyor. Önce dikip sonra söküyorsunuz. Basit ama etkili bir yöntem. Elbette fermuar dikiminin bir çok çeşidi var. Siz nerede kullanacağınıza bağlı olarak diğer teknikleri internetten bulabilirsiniz.


Diğer kenarları da düz dikerek yastığımızı tamamlıyoruz. Bu kısım zaten kolay. Burada yapmamız gereken bir şey var. Diğer kenarlar da tamamen dikileceği için ve tersten diktiğimiz için kumaşı çevirmemiz gerekiyor. Bunun için dikmeye başlamadan önce fermuarı yarı açık bırakalım ki çevirirken zorlanmayalım.

Diğer önemli nokta köşelerin pot durmaması için dikişten sonra köşeleri aşağıdaki fotoğrafta olduğu gibi kesmek. Bunu yapmazsanız köşeler güzel durmaz.




Ve işte yastıklarımızı dikmiş olduk. Bir şeyleri araştırıp öğrenmek, uygulamak ve kendim yaptım demek gerçekten çok keyifli.Umarım siz de beğenmişsinizdir.
Eğer sorularınız olursa yorum kısmına bırakabilirsiniz. Kendinize iyi bakın...



Bu yazıyı paylaş...
  • Share to Facebook
  • Share to Twitter
  • Share to Google+
  • Email This
  • Pin This
  • Share on Tumblr

4 yorum

  1. Çok güzel olmuş ellerinize sağlık Frida yastık kılıfı da çok yakışmış yeşil koltuğunuza :)

    YanıtlaSil
  2. Merhaba bu kumaştan banada alabilirmisiniz bulamadım hicbiryerdr

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,

      Kumaşı Kadıköy'deki Erol Kumaşçılık'tan almıştım. Lizbon Tasarım çok yakında açılıyor, çanta dekoratif yastık gibi ürünleri sipariş verebilirsiniz. İg: lizbontasarim

      Sevgiler.

      Sil

 
© Deniz'in Şarkısı
Designed by GeCe
Released under Creative Commons 3.0 CC BY-NC 3.0