13 Şubat 2015

Taze ve Doğal Besinler Tazedirekt.com'da!


Son zamanlarda yediğim yemekleri, içtiğim suyu, kullandığım kozmetikleri ve hatta soluduğum havayı sorgular oldum. Bir yıl öncesine kadar yoğun olmasa da spor yapmaya çalışıyordum, yoga seanslarımı sıklaştırmıştım. Ayrıca sağlıklı ve doğal beslenme merakım da son zamanlarda arttı. Sanırım yaşlanıyorum ve panikledim:) Hayır hayır sadece sağlıklı yaşamın değerini anladım:)
Peki nedir bu sağlıklı beslenme, organik yaşam mevzuları?
Bu konuda hemen herkesin kafası tabi işin içinde olan profesyoneller hariç biraz karışmış durumda. Doğal olan her besin organik mi, bir meyvenin çabuk çürümesi onun doğal olduğunu gösterir mi, organik tarım nedir ve nasıl ulaşabiliriz?


İşte biz de geçtiğimiz haftalarda bu sorularımıza yanıt bulduğumuz, hem doğal hem de leziz bir tadım etkinliğine davetliydik. Tazedirekt.com bizi Lokanta Armut'un hoş ambiansında kendi ürünleriyle ağırladı.
Tazedirekt için çiftlikten evinize demek yanlış olmaz. Aslında bu Hasan Aslanoba’nın bir hayaliymiş. Bostandere Çiftliği adını verdiği organik tarım arazisini oluşturarak ilk organik ürünlerini ekebilmek için tam üç sene beklemiş. Daha sonra sıra et konusuna gelince Boğazköy Çiftliği’ni kurarak tamamen katkısız küçükbaş ve büyükbaş hayvanları yetiştirmeye başlamış. Bu hayal herkesin doğal beslenmesi üzerine kurulunca Bursa’da başlayan çalışma nihayet hayata geçmiş ve biz de artık internet üzerinden hem taze hem doğal hem de organik ürünleri sipariş verebiliyoruz. Aslında hem doğal  hem de tüketicilerin bir başka ihtiyacı olan pratik ve çözüme yönelik ürünler de yine tazdirekt.com’da satışta. Kendi teslimat personeli ve soğuk zincir araçlarıyla bütün çiftlik ürünlerini evlerimize kadar getiriyorlar.
Bu arada öğrendik ki öyle herkes kafasına göre tarım yapamıyormuş, bunun için bir takım belge ve sertifikaların alınması gerekiyormuş. Gıda hazırlama, işleme, üretim, ambalajlama, depolama ve nakliye gibi standartlar kontrol altındaymış.
Biz de o akşam bu ürünlerle ortaya çıkan leziz yemekleri tattık. Menümüz zengin’di.



Ben özellikle etlere hele de pirzolaya bayıldım. Hep yediğimiz o etlerden farklıydı, aradaki fark kapalı alanda yetişen hayvanların hareket alanının kısıtlı olmasından dolayı doğal ortamda dolaşarak otlanan ya da yemlenen hayvanların kaslarının farkından meydana geliyormuş. Ben ayrıca sebzeleri çok leziz buldum ve Armutlu Ispanak Salatasını da çok sevdim. Favorilerimden biri de Balkabağı Çorbası oldu.


Tazedirekt.com’dan gelen tatlı patatesi ve kinoayı da evimde denedim. Etin yanına pişirdiğim Tatlı Patates hem besin değerinin yüksek olması hem de şeker oranının normal patatesten daha az olması nedeniyle favorim oldu. Kinoa da son zamanların besin değeri yüksek kalorisi az trend sebzesi. Aslında sebze mi bakliyat mı olduğu konusunda tartışmalar var. Ben kinoayı haşlayarak salataya ekledim,elma dilimleri, ceviz ve nar da koyunca muhteşem oldu.
Kısacası artık doğal ve taze besinler için pazar pazar dolaşmaya gerek kalmadı. Zaten biz çalışan kadınlar için bu pek de mümkün olmuyordu. İnternetten sipariş olayı süper oldu. Bundan sonra tazedirekt.com sıkça tıkladıklarım arasında olacak:)
Afiyet olsun!

Bu yazıyı paylaş...
  • Share to Facebook
  • Share to Twitter
  • Share to Google+
  • Email This
  • Pin This
  • Share on Tumblr

0 yorum

 
© Deniz'in Şarkısı
Designed by GeCe
Released under Creative Commons 3.0 CC BY-NC 3.0