6 Ocak 2013

Pasta Zamanı!

Merhaba,
Bu yazıyı aslında daha önce yazmam gerekiyordu çünkü yeni şeyler öğrendiğim ve keyif aldığım etkinlikleri paylaşma konusunda daha sabırsızım. Ancak yazmayı beklemeden yazının fotoğraflarını facebook ve twitter’dan paylaşmıştım.
Geçen hafta butik pasta yapımı kursuna gittim. Aslında kurs temel pastacılık diye geçiyor ama kesinlikle daha fazlasını öğreniyorsunuz.


Benim gibi neredeyse mutfağa hiç girmeyen biri için iddialı bir girişimdi ancak uzun zamandır nette gezinip şeker hamuruyla ortaya çıkan muhteşem pastaları ve kurabiyeleri gördükçe öğrenmek için sabırsızlanıyordum. Uzun araştırmalar sonunda Hünerli Bayanlar bloğunun da sahibi Müge Hüner’e ulaştım ve ertesi gün kendimi Çamlıca’daki atölyesinde buldum. Müge Hüner hem güler yüzü ve samimiyetiyle hem de işindeki ustalığıyla gönlümü fethetti. Giderken beceremez de rezil olur muyum acaba diye düşünüyordum ama ortam öyle sıcak ve rahattı ki bu endişem hemen geçti.


Derse pandispanya ve krema yapımını öğrenerek başladık ve birebir uyguladık. Sonra pastacılıkta kullanılan malzemeleri, nerelerde ve nasıl kullanıldığını öğrendik. Daha sonra benim sabırsızlıkla beklediğim şeker hamuru şekillendirmeye geldi sıra. Pastayı kaplamayı öğrendikten sonra şekillendirmeye geçtik. Oyun hamuruyla oynamak gibi keyifliydi. Gül, kalp, yıldız, yaprak gibi bir çok figürün kalıplarıyla modeller yaptık ve pastanın üzerini süsledik. Bu aşama tamamen yaratıcılık aşaması olduğu için en keyifli bölümdü. Şeker hamuru ile neredeyse yapamayacağınız hiçbir şey yok. Sizin de fotoğrafta gördüğünüz pasta, o gün öğrendiklerimle yaklaşık yedi saatte tamamen benim tarafımdan yapıldı.
Hem pasta yapmayı öğrendim hem de stresten uzak, çok keyifli bir gün geçirdim. Bundan sonra da sevdiklerime bol bol  kendi tasarımım olan pastalar yapacağım. Burdan dünya tatlısı öğretmenim Müge Hüner’e çok teşekkür ederim. Siz de pasta ve kurabiye yapımına merak duyuyorsanız daha fazla bilgiyi www.mugehuner.com adresinden edinebilirsiniz.


Sevdiklerine güzel sürprizler hazırlamak isteyen herkese bu keyifli uğraşı tavsiye ediyorum. Pasta fotoğraflarımı yaptıkça paylaşacağım.
Çok sevgiler…
Bu yazıyı paylaş...
  • Share to Facebook
  • Share to Twitter
  • Share to Google+
  • Email This
  • Pin This
  • Share on Tumblr

6 yorum

  1. Harika görünümü var pastanızın. Umarım lezzeti de güzeldir. İyi başlangıç olmuştur :)

    YanıtlaSil
  2. Tadanlar beğendi, umarım daha iyilerini yapabilirim, teşekkürler, sevgiler :)

    YanıtlaSil
  3. harikasınız kii.:)
    bekliyoruz cici paylaşımlarınızı..
    emeğinize sağğlık..
    müge hanım gerçekten harika bir insan.
    inşallah bir gün tanışma fırsatı bulurum bende.
    yürek dolusu sevgiler..:)

    YanıtlaSil
  4. Merve Sümer11 Ocak 2013 14:22

    lezzetin garantisini ben verebilirim :) gdo yok :)

    YanıtlaSil
  5. Bende çok istiyorum ama maalesef Bodrumdayım ama sadece bu kurs için İstanbul'a bir dönem gideceğim sanıyorum. Pasta çok güzel olmuş ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  6. Güzel yorumlarınız ve dilekleriniz için çok teşekkür ederim. Sevgiler :)

    YanıtlaSil

 
© Deniz'in Şarkısı
Designed by GeCe
Released under Creative Commons 3.0 CC BY-NC 3.0