8 Aralık 2015

Şehir Tiyatroları'nda Eğlenceli Bir Müzikal: Şekerpare


Merhabalar!
Çok uzun zamandır, izlediğim tiyatro oyunlarını ve okuduğum kitapları yazmadığımı farkettim. Yeme içme gezme yazıları oldukça öne çıkmış. Bu sıralar tatlı telaşlarımdan dolayı bloğumu ihmal ettim ama eskisi gibi yazmak için can atıyorum. Çünkü hayatta ne yaşarsanız yaşayın kendinizi sadece yazarak ifade edebilenlerdenseniz dönüp dolaşıp geldiğiniz yer yine kendi sayfalarınız oluyor. Ben de kendimi yine kendimde bulmak için yazıyorum.

Günden güne sansür artsa da hala güzel oyunlar izliyor, güzel kitaplar okuyoruz. Paylaşmak gerek!Özgürlüklerin giderek kısıtlandığı ve haber yapmanın bile suç sayıldığı bugünlerde biraz olsun keyfimizi yerine getiren bir oyundan bahsetmek istedim ben de size.

Geçtiğimiz haftalarda Sadabat Sahnesi'nde "Şekerpare" isimli oyunu izledim. Bence bu sezon Şehir Tiyatroları'nda sahnelenen en keyifli  oyunlardan bir tanesi. Sinemadaki Şekerpare'nin sahneye uyarlanmış hali nasıl olur, aynı keyfi alır mıyım diyordum ama beklentimin de üstünde bir oyun izlediğimi söylemeliyim. Oyun öncesi yine dedim ki bir işin içinde Engin Alkan varsa kötü olma ihtimali zaten yoktur ve yine haklı çıktım.
Atıf Yılmaz tarafından filme alınan Şekerpare, tiyatro sahnesinde hem yönetmen koltuğunda hem baş karakter Ziver ile Engin Alkan'a emanetti. Daha önce Barış, Godot'yu Beklerken, Tarla Kuşuydu Juliet, Şark Dişçisi, İstanbul Efendisi gibi oyunlarda hayranlıkla izlediğim Engin Alkan'ı yine hayranlıkla izledim.


Filmi izlemeyen yoktur sanıyorum, Eski İstanbul'un Galata esnafını haraca bağlayan ve pek de sevilmeyen bir karakter olan Ziver, evlatlığını evlendirmeye karar verir ve bunun için de karakola bekçi olarak atanan Cumali'yi seçer. Fakat Cumali Şekerpare'ye gönlünü kaptırır ve olaylar gelişir. Gerisini sahnede izlemenizi tavsiye ederim. Kadro çok iyiydi, oyuncuların hepsi hem oyunculukları hem sesleriyle harika bir performans sergilediler. Benim Engin Alkan kadar beğendiğim bir başka oyuncu da Hurşit karakterini canlandıran Aybar Taştekin oldu. Ayrıca doğaçlamalar oyuna ayrı bir tat katmıştı. Hem kostümler hem danslar oldukça başarılıydı. Özellikle sahne dekoru ki Barış Dinçel bu işi zaten çok iyi yapıyor, takdire şayandı.

Şehir Tiyatrolarında sezon boyunca sahnelenecek bu keyifli müzikali izlemenizi şiddetle tavsiye ederim.
İyi seyirler!
Bu yazıyı paylaş...
  • Share to Facebook
  • Share to Twitter
  • Share to Google+
  • Email This
  • Pin This
  • Share on Tumblr

1 yorum

  1. Seçenekler arttı;seçme hakkı ve iradesi öne çıkıyor;çok önemli olan zamanın şiirsel,sanatsal tadına varma adına.

    YanıtlaSil

 
© Deniz'in Şarkısı
Designed by GeCe
Released under Creative Commons 3.0 CC BY-NC 3.0