5 Kasım 2014

Karton'dan Harika Tasarımlar!


Bir gün kartondan bir mobilya kullanacağım hiç aklıma gelmezdi!
Karton”la bir arkadaşımın tavsiyesi ile tanıştım. Açıkçası önce tereddütlüydüm. Kartondan mobilya mı olurmuş canım diyordum kendime. Aslında yurtdışında çok kullanılan bir malzeme ama henüz ülkemizde bu fikir tam olarak oturmuş değil. O yüzden ben de çekindim biraz. 
Denemem için gönderilen kütüphane kargo ile dikdörtgen bir kolide ulaştı. Taşıması kolay oldu, oldukça hafifti. Bu kadar hafif bir şey nasıl olacak da benim dergileri kitapları taşıyacak diye düşünüp merak ederken eve geldim ve parçaları tek tek çıkarıp salonumun ortasına yaydım. Kutunun içinden çıkan kurulum kılavuzuna bile bakmaya gerek duymadan üç dakikada kurdum. Herhangi bir kurulum elemanı, vida gibi aparatlara gerek yok. Parçaları birbirine geçirerek kuruyorsunuz.

Gerçekten de ortaya sapasağlam, tabir caizse taş gibi ve neredeyse boyumca bir kütüphane çıktı. Elde bile kolayca taşınabilen bir koliden hem bu kadar hafif hem bu kadar sağlam bir şey çıkacağını, hele de bu kadar sade ve şık bir tasarım olabileceğini hayal edememiştim.
Fotoğrafta da görüldüğü gibi salonuma da oldukça yakıştı. Peki nedir bu Karton?
Karton 2014 yılında Onur Kuru ve Ömer Faruk Kahya tarafından kuruldu. İkisi de Boğaziçi Üniversitesi Mühendislik ve Teknoloji Yönetimi bölümünde yüksek lisansını  yapmış. Onur, satınalma, satış/pazarlama ve idari işlerden, Ömer Faruk ise tasarım sürecinin kontrolü, üretim, üretim planlama ve kalite kontrolünden sorumlu. Kartondan mobilya tasarlayıp üretiyorlar. Aslında Kartonworks ödüllü bir proje. Yarışma aşamasından sonra hayata geçmiş ve büyüyerek devam ediyor. Ben özellikle bu çevreci ve geri dönüşüme önem veren yaklaşımlarından dolayı kendilerini tebrik ediyorum. Hem doğaya dost hem kullanışlı tasarımları hayata geçirmek kolay değil ama Karton bunu başarmış görünüyor.
Gündelik hayatta her yerde, evlerde, mağazalarda, fuarlarda ve hatta kafelerde kullanılabilecek ürünler arasında aydınlatma ünitesi, oturma grubu, saklama üniteleri bulunuyor. İhtiyacınıza göre seçeceğiniz bu pratik ve şık ama en önemlisi dayanıklı ve ekonomik ürünleri kesinlikle denemenizi öneririm.
Ben Karton’a bayıldım! Karton hakkında daha detaylı bilgiye www.kartonworks.com adresinden ulaşabilir, ürünleri satın almak için ise http://shop.kartonworks.com/ adresini ziyaret edebilirsiniz.
Sevgiler.

Bu yazıyı paylaş...
  • Share to Facebook
  • Share to Twitter
  • Share to Google+
  • Email This
  • Pin This
  • Share on Tumblr

3 yorum

  1. Görünüşü çok güzel, %100 geri dönüştürülebilir olması da süper ama yaygınlaşabilmesi için fiyatlarının daha makul olması gerekiyor kanımca :)
    İyi günlerde kullanın :)

    YanıtlaSil
  2. gerçekten harika ve hoşlar

    YanıtlaSil

 
© Deniz'in Şarkısı
Designed by GeCe
Released under Creative Commons 3.0 CC BY-NC 3.0