18 Mart 2013

Ben de Tilda yaptım

Günaydın! Herkese sendromsuz bir Pazartesi diliyorumJ
Dün sabah kahvaltımı yaptıktan sonra Tilda bebek yapmak üzere dikiş makinemin başına oturdum. Evet biliyorum benden duymaya alışık olmadığınız cümleler bunlar ama zaman zaman örgü örmek ya da dikiş dikmek, stres atmak için iyi bir yöntem olabiliyor. Normalde hafta sonları eskrime gidiyorum, arkadaşlarımla buluşuyorum ya da film izliyorum ama bu hafta evde kalıp bir kaç ahşap obje boyamak ve Tilda dediğimiz bez bebeklerden dikmek istedim. Malum, kafamda hep, çalıştığım sektörden ayrılıp hobilerimden para kazanma hayalim var. Ben de iş hayatından vakit kaldıkça sevdiğim işlere yoğunlaşıyorum. Kim bilir, belki bir gün herşeyi bırakıp küçük bir sahil kasabasına yerleşirim.
Neyse, bilmeyenler için biraz anlatayım Tilda’ları. Fotoğrafından da anlaşılacağı gibi bu bebeklerin belli bir yüz ve vücut formu var. İnternette Tilda Doll diye arattığınızda binlerce bebek çıkıyor. Çeşit çeşit giysileri ve aksesuarlarıyla çok tatlılar. Hele Etsy’de öyleleri satılıyor ki hepsini almak istiyorsunuz.
Ancak baştan söylemeliyim, yapım aşaması hiç kolay değil. İnce formlu oldukları için kol ve bacakları dikip ters çevirmek, sonra da doldurmak yani sadece vücudu ortaya çıkarmak oldukça zahmetli. Neyse ki internetteki kalıplarından edinmiş ve kalıp aşamasını kolaylamıştım.
Benim hem ilk denemem olduğu hem de dikiş dikmekle ilgili bir tecrübem olmadığı için, dikişler ve dolayısıyla bebeğin formu çok düzgün olmadı. Ancak elbiseyle, dikiş hataları zaten büyük oranda kamufle oluyor. Yalnız şu saç yapımını acilen çözmem gerekiyor. Gördüğüm fotolarda kafasına bir kaç iğne batırılıp yün ile sarıldığını gördüm gerisini çözemedim dolayısıyla benim Tilda’mın saçı tamamen benim yaratıcılığıma kaldı. Bir dahaki sefere daha havalı birşeyler yapmayı planlıyorum J
Bebeğin vücudu ortaya çıktığında akşam olmuştu,her yerim tutulmuştu, ellerim iğne delikleriyle dolmuştu ve çok yorulmuştum ancak bitirmeye kararlıydım. Hemen kumaş seçimine geçtim. Siyah ve morun kombinasyonunu hep sevmişimdir. Eteği annemin tüyolarıyla hemen diktim ancak üst kısım ve yaka beni bir hayli zorladı. Çevirme esnasında hasar gören el ve ayakları da dantelden bir eldiven ve kumaştan ayakkabı yaparak kamufle ettim. Son olarak iki göz çizdim ve allık sürdüm. Böylece Tilda’mı tamamladım.
Oldukça yorucu ancak keyifliydi. İlk fırsatta bir tane daha yapacağım. Umarım beğenmişsinizdir.
Çok sevgiler.

Bu yazıyı paylaş...
  • Share to Facebook
  • Share to Twitter
  • Share to Google+
  • Email This
  • Pin This
  • Share on Tumblr

0 yorum

 
© Deniz'in Şarkısı
Designed by GeCe
Released under Creative Commons 3.0 CC BY-NC 3.0