29 Mayıs 2018

Dikiş İşleri


Lizbon Tasarım'ı hayata geçirip çanta ve yastık kılıfı dikmeye başladıktan sonra aslında dikiş dikmeyi ne kadar sevdiğimi farkettim. Bu yüzden yaptığım şey artık tasarlamak, dikmek ve diğer küçük dikiş işlerine adım atmak oldu. Bir yandan çanta ve kılıf dikerken bir yandan kendimi geliştirmek için günde 2-3 saat araştırma yapıp, notlar alıyorum ve bol bol uygulama videoları izliyorum. Kursa gitmeyi de düşünüyorum ve araştırma içindeyim. Şöyle MEB onaylı bildiğiniz bir kurs varsa tavsiyenizi alırım.

Kalıp nasıl çıkarılır, kumaşa nasıl uygulanır, nasıl kesilir ve dikişin incelikleri nelerdir? Evde kendi kendime öğrendiğim o kadar çok şey oldu ki internetin özellikle video kanallarının ne büyük bir bilgi denizi olduğunu bir kez daha kavradım. Bilginin sonu yok gerçekten, elbette doğru bilgiye ulaşmak için bir çok kirlilikle de karşılaşıyorsunuz ama düzgün ve faydalı bir kanal bulduysanız size karada ölüm yok artık.




Pinterest sağolsun

Bu arada dikişteki detayları, terimleri, teknikleri gördükçe gözüm korkmadı değil açıkçası, çok zor demeyeyim ama çok detay var ve eliniz yatkın değilse çok uğraşmanız gerekiyor. Ben biraz şanslıyım sanırım çünkü annem stilist modelist, eğitimini almış ve bir dönem çalışmış. Evde de bize bir şeyler dikerdi biz küçükken. Sanırım bu aşinalık ve anneden geçen el yatkınlığı benim işimi kolaylaştırıyor. Merak da olunca biraz üstesinden geldim gibi. Kumaş içinse hem internetten hem Kadıköy'den alışveriş yapıyorum.


Tabii kalıp çıkarmak, kesmek, dikmek işi başta çok zorladı, anlamadım, yanlış kestim, kumaş ziyan ettim, yamuk yumuk dikişler oldu, sinirlendiğim pes ettiğim zamanlar oldu ama bir şekilde deneyim kazanıyor insan yaptıkça. Ben de bir etek bir elbise diktim kendime.


before


after

Bu arada Pinterest ve Youtube rehberim oldu. Dikiş dikmek isteyen varsa kesinlikle öneririm. Hem öğrenmek hem ilham almak için çok doğru bilgi kaynakları. Kanal önerisi isteyen olursa yorum kısmına yazabilir. Seve seve yanıtlarım.


Youtube'ta en sevdiğim dikiş kanalı Debbie Shore'unki, burada ne yapıyor derseniz 11 yaşına giren köpeğine happy birthday şarkısını çalıyor, yerim :)

Bu yazımda kendim için diktiklerimi paylaşmak istedim. Henüz sipariş alacak kadar profesyonel olamadım ama umarım bir gün olurum.

Bu arada yogada kullandığımız lavanta göz yastıklarını da artık dikiyorum. Başka bir yazıda onlara da yer vereceğim. Şimdilik bu kadar, hoşçakalın!
Bu yazıyı paylaş...
  • Share to Facebook
  • Share to Twitter
  • Share to Google+
  • Email This
  • Pin This
  • Share on Tumblr

0 yorum

 
© Deniz'in Şarkısı
Designed by GeCe
Released under Creative Commons 3.0 CC BY-NC 3.0