4 Eylül 2024

Hyunam-Dong Kitabevi

 

**

"Öyle insanlar da vardır ya, sahip oldukları hayatı bir anda geride bırakıp yeni bir yaşama adım atan insanlar. Vardıkları yerde mutluluğu yakalayabiliyorlar mıdır acaba?" diye devam etti Youngju, bu kez doğrudan Minjun'a bakarak. Tam da beklendiği üzere, Minjun bugün de cevap vermenin güç olduğu bir soruyla karşı karşıya kalmıştı.
**

Okumalarıma ağırlık verdiğim bu kaotik günlerde (beni hayattan soğutan baş ağrıma rağmen), ne şanslıyım ki karşıma Hwang Bo-reum çıktı. Kadıköy'deki Mephisto kitabevinde gezerken denk geldim Hyunam-Dong Kitabevi'ne, Kore edebiyatı hakkında pek bir şey bilmemekle birlikte, o kültüre olan merakımdan ve kitabın kapağına bayıldığım için bir şans vermek istedim. Tabi kitap seçerken başvurduğum uygulamalardan bir tanesi olan 1000Kitap'tan da puanına baktım ve 8.4 olunca okunacaklar listeme üst sıralardan girdi.

Kitap yorumlamayı çok tercih etmesem de, kendimi bıkmış ve enerjisiz hissettiğim bugünlerde bana çok iyi gelen bu kitaptan bahsetmek istedim. Çünkü kitapta birden fazla karakter var ve hepsinde kendimden veya çevremdeki bazı insanlardan izler gördüm. Mümkün olsa kitapta kurduğu dünyaya ışınlanmak isteyeceğim, o kadar sevdim. 

Hyunam-Dong Kitabevi, tükenmişlik sendromu yaşayan Youngju'nun tüm hayatını bir anda değiştirerek bir kitapçı dükkanı açışını ve  müşteriler ile olan ilişkisini, diyaloglarını konu alıyor. Müşteriler vasıtasıyla bir çok farklı hayatın olduğunu görmek, onların hayallerini okumaktan çok keyif aldım.  Kahve demlemek, Seul'de iş hayatı ve hatta örgü örmek üzerine bir çok farklı konuda fikir sahibi olmak kitabın bonuslarından. Güney Koreli yazar Hwang Bo-reum "dünyanın seslerinden kopabildiğimiz bir alan yaratmak istiyordum” demiş ve bu amacına bence ulaşmış. Kurgusu da anlatım dili de su gibi akıp gidiyor. 

Şirin bir mahallede açılan bir kitapçıda kitapların arasına sığınan insanlarda sanırım kendimden bir şeyler bulduğum, aynı zamanda insana huzur ve güven hissi verdiği için de çok sevdiğim, bitmesini istemediğim bu kitabı okumanızı öneririm. 

Bir süreliğine de olsa buralardan uzaklaşıp kitaplara gömülmek çok iyi geldi, belki size de iyi gelir.

Sevgiler,

**

Kitap hakkında bazı kısa bilgiler:

Yazar: Hwang Bo-reum
İlk basım: 2022
Tr'de ilk basım: 2024
İngilizce adı: Welcome to the Hyunam-Dong Bookshop
Yayın evi: Athica
Çeviren: Nilay Özeser
Sayfa sayısı: 285


Akaretler'deki Minoa 
- favori kitapçılarımdan - 
- kahve ve tatlıları da çok iyi- 
Bu yazıyı paylaş...
  • Share to Facebook
  • Share to Twitter
  • Share to Google+
  • Email This
  • Pin This
  • Share on Tumblr

0 comments

 
© Deniz'in Şarkısı
Designed by GeCe
Released under Creative Commons 3.0 CC BY-NC 3.0