18 Aralık 2013

Deniz'in Yılbaşı Menüsü!


Merhaba!

Bugün özellikle kendimi aç bıraktım ki yılbaşı yemeği için muhteşem bir menü çıkarayım. Şöyle aklımı çelen, iştahımı açan, kokusu burnuma kadar gelen yemekleri hayal edeyim ki yazım da iştah açıcı olsun dedim. Daha eve gelirken gözümün önünden hindiler geçmeye başlamıştı. Dumanını tüttüre tüttüre, kestaneli iç pilavını sağa sola saça saça caddeden karşıya geçiyordu güzel bir hindi! Peşinden giderken az kalsın eziliyordum.
Neyse efendim girişten anlamışsınızdır, bugün size yeni yılın en keyifli ve en heyecanlı etkinliğinden, güzel bir yılbaşı menüsü oluşturmak için neler yapabileceğimizden ve eğlenceli bir yılbaşı daveti için olmazsa olmazlarımdan bahsedeceğim.

Bu yılbaşı dört misafirimle birlikte toplam beş kişi olacağız. Sayının belli olması aslında işimi oldukça kolaylaştırıyor. Daha güzeli hepsi çok sevdiğim insanlar olduğu için hem sevdikleri tadları biliyorum hem de üzerlerinde keyfimce denemeler yapabilirim ;)
Öncelikle hindi ! Benim hiç bir yılbaşında es geçmediğim ana yemektir. Bu sene de farklı olmayacak ve kestaneli iç pilavlı hindim masamın tam ortasında yerini alacak.

Sonra çorba. Yemeğin olmazsa olmazlarından biri. Mideyi yumuşatıp hazırlayalım ki yediklerimiz bizi rahatsız etmesin. Ben bu sene minestrone yapmayı deneyeceğim. Gelen konuklarımın daha önce içmemiş olması nedeniyle bu çorbayı seçtim ama asıl kendim için yapacağım. Çünkü çok seviyorum. İtalyan tadlarından olan bu sebze çorbası bizde daha ufak taneli ve demsiz yapılıyor ama orjinali daha iri taneli. İtalyaya gittiğimde ısrarla bu çorbayı içmek istemiştim, İtalyan bir arkadaşım çok tuhaf karşılamıştı :) Temel malzemeleri soğan, ıspanak, patates, havuç olan bu çorbaya konuklarım bayılacak.
Ben yılbaşı yemeklerinin çeşitli olmasından yanayım. Dolayısıyla ana yemeklerle mideyi şişirip çereze tatlıya meyveye yer kalmayana kadar yiyip patlamayı tasvip etmiyorum. Hindi ve iç pilav dışında başka yemek yapmayacağım. Bu nedenle ana yemeklerden ziyade aperatif/atıştırmalıkları çoğaltmayı düşündüm.

Bahsettiğim atıştırmalıklara meze diyelim. Olmazsa olmaz mezelerimiz; patlıcan salatası, rus salatası, beyaz peynir, haydari ve deniz börülcesi. Bunlara bayılıyorum. Kesin olmamakla birlikte talep edilirse salata da yapabilirim. Ve elbette mantar! Bana içinde, üstünde, yanında mantar olan herşeyi yedirebilirsiniz. Yılbaşı menümde de elbette olacaklar. Ancak henüz ne şekilde yapacağıma karar vermedim. Belki içine kaşar koyarak fırına verebilirim belki dilimleyip domates sosuyla servis ederim. Ama hani şu kaşarlar eriyip yanlardan taşıyor mantar da güzel suyunu bırakıyor ya o nasıl bir lezzet! İçim bir tuhaf oldu:)
Bu kadar yemek yeter, tatlıya bakalım; konuklarımdan biri babam, dolayısıyla ona bir sürpriz yapıp (umarım okumuyordur!) çok sevdiği ve hafif olması nedeniyle benim de sevdiğim ayva tatlısı yapabilirim. Üstelik geçen gün de çok pratik bir tarifini bulup not etmiştim. Diğer yandan pasta almayı da düşündüm, çünkü zaman kısıtlı ve evimin hemen altında harika pastalar yapan bir pastane var ;) Bakalım ne yapacağım.

İçecekler henüz belirlenmedi ancak her halükarda alkollü ve alkolsüz barımız hizmetinizde olacak : )
Yemek faslından sonra eskiden TV başına toplanır dansözü beklerdik. Bu sene de belki kutu oyunları oynarız ya da yine dansöz bekleriz. Eh, bunları yaparken ağzımız boş durmamalı, bol bol meyve ve çerez tüketiriz. Artık sabaha doğru da yemekten patlayıp etrafa saçılmış bedenlerimizi bulursunuz : )

 
Mönüm aşağı yukarı böyle, umarım hepsini hazırlamaya yetişebilirim. Masama rengarenk peçeteler ve mumlar koymak istiyorum. Biraz hareket olsun istedim. Evimi de süsledim :) Bir de ufak çekiliş yapacağım, küçük sürpriz hediyelerim olacak. (Tüm planlarımı anlattım umarım okumazlar:))
Ben de “yeni yıla nasıl girersen tüm yılın öyle geçer” inancına sahibim. O yüzden sevdiğim insanları ve sevdiğim yemekleri bir araya getireceğim.

Herkese şimdiden mutlu, güzel, sağlıklı ve lezzetli yeni bir yıl diliyorum, sevgiler..


                                                       (evim de hazır, konuklarını bekliyor)
Bu yazıyı paylaş...
  • Share to Facebook
  • Share to Twitter
  • Share to Google+
  • Email This
  • Pin This
  • Share on Tumblr

8 yorum

  1. Kesinlikle en kısa zamanda ufacık da olsa bir yılbaşı almayı kafaya koymuşken gördüm postunu:) menü harika ; şimdiden iyi eğlenceler diyelim:) Herkse sevdikleri ile olsun hep de öyle kalsın bu yılbaşında...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim İrem'cim, ben de sana güzel ve mutlu bir yıl diliyorum,her şey gönlünce olsun:)

      Sil
  2. menün harika,yeni yılı coşkunda öyle,umarım sana mutluluk ve arzu ettiğin şeyleri getirir,
    ancak ben o çorbanın tarifini isterim
    çok sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim:)
      O zaman sana sözüm olsun bir gün minestrone postu hazırlayayım senin için:)

      Sil
  3. :) programa bende katılabilir miyim?
    ya da bana da beklerim :) esoshh.blogspot.com
    Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Elbette!
      Bu arada senin menün de çok iştah açıcıymış :)
      Şimdiden mutlu yıllar!

      Sil
  4. çok enfes bir menü olmuş,çam ağacın ve süslerine bayıldım,çok şirinler
    şimdiden mutlu yıllar :)

    www.minikmini.blogspot.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim, sana da mutlu yıllar diliyorum :)

      Sil

 
© Deniz'in Şarkısı
Designed by GeCe
Released under Creative Commons 3.0 CC BY-NC 3.0