25 Mayıs 2015

Yalova'ya Hafta Sonu Kaçamağı: Limak Termal Butik Otel

Herkes benim gibi uzak tatil mi sever bilmiyorum ama İstanbul'dan uzaklaşmadan tatil yapmak isteyenler için artık bir çok alternatif var. En çok akla gelen yerler Riva ve Ağva, çok yakın olsun derseniz Polonezköy ve Adalar gibi alternatifler de var.

Biz de geçtiğimiz haftalarda bir grup blog yazarı arkadaşımla kısa bir tatil planladık ve Yalova'ya gittik.

Önce muhteşem bir doğası olduğunu söylemeliyim. Yemyeşil ormanlar oksijen deposu, adeta başınız dönüyor. Yalova aynı zamanda bilindiği üzere termalleri ve kaplıcalarıyla meşhur. Eski ismi “Pythia” olan Yalova Termal Kaplıcaları'nın M.Ö. 2000’de bir yer sarsıntısı sonucu termal suların yeryüzüne çıkması ile meydana geldiği sanılmaktadır ve günümüze kadar 5 farklı uygarlık dönemini eski Yunan, Roma, Bizans, Selçuklular ve Osmanlı İmparatorluğu yaşamış.

Biz Limak Termal Butik Otel’e konuk olduk. Sabah erken saatte yola çıkarak Termal’deki otele ulaştık ve güne harika bir kahvaltıyla başladık.

Otel hakkında bilgi vermek gerekirse, Atamızın talimatıyla restore edilerek O’nun son zamanlarında tedavisi için kaldığı ve diğer ülkelerin devlet adamlarını ağırladığı otel. Daha sonra el değiştirerek yenileniyor ve Limak Termal Butik Otel adını alıyor.

Yaşadığı dönemi yansıtmasına büyük özen gösterilen otelin restorasyon çalışmalarında 300 kişilik özel bir ekip yer almış. Her oda için hattatlar ve kalemkarlar çalışmış. Otelde toplam 48 oda bulunuyor. Oda numaraları Atatürk’ün doğum tarihi olan 1881’le başlayıp 1938’e kadar devam ediyor. 1938 numaralı odanın üzerinde sonsuzluk işareti ‘∞’ yazan kapı ise Atatürk’ün ölümsüzlüğünü simgeliyor.

Koridorlarda ve otel çevresinde gezindiğinizde bir zamanlar Atamızın da burada olduğunu düşünüp duygulanmamanız mümkün değil.

Otel hem keyifli ve sakin bir konaklama için ideal hem de Spa, Türk Hamamı, masaj ve bakım hizmetleri sunuyor. Hem iş hem özel davetlerinizi de burada verebiliyorsunuz. Biz oteldeyken bir çok konuk açık ve kapalı sıcak havuzun tadını çıkarıyordu. Biz de hem otelin hem çevrenin tadını çıkarttık ve keyifli bir akşam yemeğinden sonra dönüş yoluna geçtik.

Muhteşem Çene Çarpan Çorbası

Fazla söze gerek yok fotoğraflar anlatır sanırım. Hafta sonu kafa dinlemek ve yenilenmek için harika bir alternatif, kesinlikle gitmenizi tavsiye ederim, çok keyif aldım.

Otel'in hemen yanındaki semt pazarını da gezdik :)

uuu :)

Şebnem (Berrydew Blog) ile..

Bir keşif daha yaptık, bir sonraki tatilde görüşmek üzere :)