29 Eylül 2014

Çiçek Gibi Pastalar Melia Patisserie'den!

En son ne zaman bu kadar çok tatlıyı bir arada görmüştüm ve bu kadar şiddetli yeme isteğine tutulmuştum hatırlamıyorum!
Gördükleriniz hayal değil gerçek! Evet lütfen fotoğraflardan bir an gözünüzü ayırın ve yazdıklarıma kulak verin :)

Geçtiğimiz hafta alışık olduğumuz etkinlik ve davetlerden biraz daha farklı bir yerdeydik, özel bir ziyaret gerçekleştirdik. Sevgili arkadaşım Cem Karakuş çok tatlı(!) bir ev ziyaretinden bahsettiğinden beri merak ve heyecanla beklemiştim. İyi ki haberim olmuş ve iyi ki gidip o güzel insanları tanımış ve muhteşem tatlıları tatmışım diyorum!


Gelelim ayrıntılara.. Yağmurlu bir sonbahar akşamı kocaman bir masanın etrafındayız. Davetli bloggerlar ve ev sahibi sıcacık bir aile ile onların genç, güzel ve yetenekli kızları Çiçek Gencer. İşte Melia Patisserie'nin hikayesini öğrenmeye böyle güzel bir akşamda başladık. Bilgi'de İşletme okuduktan sonra hayalini gerçekleştirmek üzere Fransa'nın yolunu tutan Çiçek, en önemli aşçılık okullarından Cordon Bleu'da eğitimini alarak Türkiye'ye dönüyor ve İstinye'de tatlı ve pasta üzerine minik ve sevimli bir atölye açıyor.
Pastalara özel bir merakım olmasından dolayı can kulağıyla dinliyorum. Eh ne de olsa karşımda genç yaşına rağmen kendi işinin başına geçebilmiş başarılı bir iş kadını var. Herkesin hayali olduğu gibi ben de kendi işimi yapmak istediğimden o sıra tabi kendi hayallerime dalıp gittiğim de oluyor.
Masaya servis edilen birbirinden şık tatlı ve pastalara bakıp kendime geliyorum. Önce fotoğraflıyoruz bol bol ve hangisinden başlayacağımı şaşırarak bir süre incelemeye devam ediyorum. Tabi yemeye başlamamla birlikte lezzetten kendimden geçtiğimden hangi pastaları yedim, tuttuğum notlar ne kadar doğru artık bilemiyorum :)
Tatlılardan bahsetmek istiyorum biraz da. Ne de olsa masaya geldiklerinden beri başroldeler:) Önce inanılmaz şık sunumlarından dolayı limonlu ve portakallı tartlar dikkatimi çekiyor. Bu kadar gösterişli ve güzel tartları misafirlerime ikram etmek isterdim diye geçiriyorum içimden.


Meyveli tartlar ise armutlu, yabanmersinli ve incirli. Süsleme olarak fıstık ve fındık kullanılmış. Tart hamuru ise hazır değil. Badem kremasıyla daha da lezzetli olmuş. Meyvelerin kattığı tat cabası.
Ve içinde charlotte,dome lacte, piramit tatlılarının olduğu gösterişli bir tabak. Sanıyorum bu hazzın tarifi yok. Hepsinden tadıyorum, tadıyorum ve biraz daha tadıyorum.
 Ve ekler..Bildiğimiz eklerden daha hafif bir krema tadına sahip ve en önemlisi hamuru daha çıtır çıtır. Kesinlikle bildiğimiz eklerlerden çok farklı! Kurabiyeler ayrı bir yerde ve kesinlikle çok lezzetliler.
Ama aralarından bir seçim yapmam gerekirse, vanilyayı çok sevdiğim için benim yıldızım kesinlikle Charlotte! Hele kurdelalı şık sunumu beni benden aldı.


Tabi sonra masaya öyle bir doğum günü pastası geliyor ki diğer tatlıların biraz kıskançlıkla göz süzdüğünü görebilirdiniz :) Tek bir kelime not almışım defterime, muhteşem!
Çiçek'ten Fransız pasta ve tatlıları üzerine bir sürü bilgi aldık. Pastaların içinde ne varsa dışından anlaşılması gerektiği, meyveleri mevsime göre güncellediğini, katkı maddesi ve hazır gıda kullanmadığını öğreniyoruz. Her şey o kadar sağlıklı ki içime sinerek yemek tatlıların lezzetini daha da artırıyor. Karşımızda konusuna ve yaptığı işe hakim gencecik biri var. Aslında şaşırmak mı gerekir bilmiyorum ama ben hayranlık duydum kesinlikle. Ve Çiçek'in ağzından öyle bir söz duyuyorum ki tamam diyorum işte budur! Temizlik konusu açıldığında "ben hijyenden bahsetmeyi kendime yakıştırmam, zaten olması gereken" diyor. İşte bu saatten sonra benim için gözü kapalı gidilecek yerler arasına giriyor Melia Patisserie! Çünkü bu çok büyük bir sektör ve işini hakkıyla yapmayan o kadar çok mekan varken iyileri bulmak tamamen şansa kalıyor. Lezzetiyle beni yakalayan bu isim artık her anlamda benim vazgeçilmezim oluyor. Yolum her düştüğünde uğrayacağım take away mekanın adresini unutmadan verelim: İstinye Mahallesi Değirmen Sokak Numara 14/A İstinye, telefon etmek isterseniz 0212 277 03 77'den ulaşabilirsiniz. Özel günlerinizde sipariş verebilirsiniz ya da sadece canınız çekti diye gitmeli ve o muhteşem tatlıları yemelisiniz. Üstelik Fransız tatlısıdır, aman pahalıdır diye düşünüp benim gibi yanılmayın, böyle emeği bol, kendi güzel tatlılar için fiyatlar çok çok uygun.


Ben bu tatlara doyamadım ve en kısa sürede yolumu Melia'ya düşüreceğim :)
Hem sağlıklı hem şık tatlı ve pastaları denemenizi şiddetle tavsiye ediyorum. Çiçek ve ailesiyle tanışmak çok güzeldi. Beraber çok keyifli saatler geçirdiğimiz ve bu lezzetleri tattığımız sevgili blogger arkadaşlarım Cem, Özlem, Özge, Hande, Pınar ve Sezen'in bloglarına da verdiğim linklerden ulaşabilirsiniz. Ayrıca bizi bu keyifli akşamda Sevgili Bengü Bilik Hanımefendi de yalnız bırakmadı. İş hayatındaki başarısından notları ve paylaştığı yaşam deneyimlerini büyük bir dikkatle ve keyifle hafızama aldım.
Harika bir akşamdı ve hem Çiçek'i hem de birbirinden lezzetli ve farklı tatlıları keşfetmek benim için çok keyifli oldu. Umarım en kısa zamanda tekrar biraraya geliriz. Yolun açık olsun Çiçek. Sevgilerimle!

Bu yazıyı paylaş...
  • Share to Facebook
  • Share to Twitter
  • Share to Google+
  • Email This
  • Pin This
  • Share on Tumblr

2 yorum

  1. Muhteşem bir davet olmuş. Tartışmasız çok eğlenmişsinizdir. Keşke bizlerin de haberi olsa boyle etkinliklerden :( Afiyet bal şeker olsun!

    Sevgiler,
    Fulya

    YanıtlaSil

 
© Deniz'in Şarkısı
Designed by GeCe
Released under Creative Commons 3.0 CC BY-NC 3.0